Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Pandemi Sürecinde EBA Platformuna Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Görüşleri

Yazarlar: Şafak ULUÇINAR SAĞIR, Elif DAL

Cilt 6 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 333 - 352

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Eba,Eğitim bilişim ağı,Pandemi süreci,Sınıf öğretmenleri,Ilkokul öğrencileri

Özet: Tüm dünyayı etkileyen küresel salgın döneminde eğitim öğretim faaliyetlerinin devamlılığı uzaktan eğitim ile sağlanmaya çalışılmıştır. Ülkemizde daha önceden de var olan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) uygulaması uzaktan eğitimin yürütüldüğü temel platform olmuştur. Bu araştırmanın amacı EBA uygulamalarını sınıf öğretmenlerinin ve ilkokul öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Bu araştırma Karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desende yürütülen çalışmanın nicel boyutu tarama modelinde, nitel boyutu fenemonografik araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırma grubunu 263 sınıf öğretmeni ve 10 ilkokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada Sönmez, Yıldırım ve Çetinkaya’nın (2020) geliştirdiği 18 maddelik açık uçlu sorulardan oluşan anket formu ve 12 soruluk yarı yapılandırılmış mülakat formu ile veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde nicel veriler için SPSS 25 paket programı kullanılmış, nitel veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin EBA'da ders süresini yeterli buldukları, içeriğin öğrenci seviyesine uygun olduğunu düşündüklerini fakat, öğretimde EBA'nın tek başına yeterli olmadığı ve öğrencilerine ulaşmakta güçlük çektikleri bulunmuştur. Öğretmen görüşleri yaş, mesleki kıdem, okutulan sınıf düzeyi ve hizmet bölgesine göre farklılık göstermemektedir. Öğrenci görüşleri ise EBA'ya en çok telefondan erişim sağladıkları, EBA dışında ek kaynak kullandıkları, verilen ödevlerde zorlandıkları ve fiziksel etkinlikler bakımından EBA'yı yetersiz gördükleri yönündedir. EBA'nın öğrencilerin ve öğretmenlerin görüşleri ve ihtiyaçları dikkate alınarak iyileştirilmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Pandemi Sürecinde EBA Platformuna Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Görüşleri}, volume={6}, number={333–352}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Şafak ULUÇINAR SAĞIR,Elif DAL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Şafak ULUÇINAR SAĞIR,Elif DAL. (2021). Pandemi Sürecinde EBA Platformuna Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Görüşleri (Vol. 6). Vol. 6. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Şafak ULUÇINAR SAĞIR,Elif DAL. Pandemi Sürecinde EBA Platformuna Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Görüşleri. no. 333–352, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021.