Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Prizmaların Yüzey Alanı Üzerine Bir Durum Çalışması: Allosterik Öğrenme Modeli

Yazarlar: Şule ŞAHİN DOĞRUER

Cilt 5 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 117 - 132

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Allosterik öğrenme modeli,Yüzey alanı,Prizmalar

Özet: Bu çalışmanın amacı, 8. sınıf matematik müfredatında geometrik cisimler kapsamındaki prizmaların yüzey alanları konusunun öğrenilmesini Allosterik öğrenme modeli (ALM) kullanarak incelemektir. Bu bağlamda araştırmacı, Ankara'da bir devlet okulunda sekizinci sınıf öğrencileriyle dört hafta ve haftada dört ders saati süresince çalışmıştır. Çalışma sırasında öğrencilerin ön çalışmaları, sınıf içi çalışmalar, sınıf tartışmalarının ses kayıtları ve öğrencilerin AÖM'nin etkinliği ile ilgili görüşleri veri olarak toplanmış ve öğrencilerin öğrenmesini ölçmek için ön test ve son test uygulanmıştır. Verilerin analizine sonucunda, AÖM kullanılarak uygulanan içerik sadece öğrencinin katılımını ve öğrencilerin derse hazır olma durumunu desteklemekle kalmayıp, aynı zamanda kavram yanılgılarının tespitinde de etkili olmuştur; ayrıca öğrenci başarılarında niceliksel bir artış gözlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Prizmaların Yüzey Alanı Üzerine Bir Durum Çalışması: Allosterik Öğrenme Modeli}, volume={5}, number={117–132}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Şule ŞAHİN DOĞRUER}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Şule ŞAHİN DOĞRUER. (2020). Prizmaların Yüzey Alanı Üzerine Bir Durum Çalışması: Allosterik Öğrenme Modeli (Vol. 5). Vol. 5. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Şule ŞAHİN DOĞRUER. Prizmaların Yüzey Alanı Üzerine Bir Durum Çalışması: Allosterik Öğrenme Modeli. no. 117–132, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.