Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Veli Algılarına Okul Yöneticilerinin Yönetim Becerileri ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yazarlar: Burcu ALTUNTAŞ, Seyithan DEMİRDAĞ, Hasan Yücel ERTEM

Cilt 5 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 65 - 80

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Okul etkililiği,Okul-aile işbirliği,Veli,Yönetim becerileri

Özet: Etkili okullar sadece okul yöneticileri ile öğretmenlerin gayretleriyle değil aynı zamanda velilerin sürece katılmasıyla ortaya çıkmaktadır. Velilerin okullardaki eğitim-öğretim süreçlerinde daha aktif rol alması onların okulla ilgili algılarını öğrenmekle yakından ilgilidir. Bu araştırmanın amacı ilk ve ortaokul kademelerinde çocuğu eğitim gören velilerin okul yöneticilerinin yönetim becerisi ile okul iklimi algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama modelinde yapılan araştırmanın evrenini ilk ve ortaokul kademelerinde çocukları eğitim gören veliler oluşturmaktadır. Çalışmaya 272 öğrenci velisi seçkisiz (random) örneklem yöntemlerinden tabakalı örneklem yöntemiyle belirlenmiştir. Veri toplama araçları olarak “Veli Değerlendirmelerine Göre Yönetim Becerileri” ve “Velilerin Okul İklimi Algısı” ölçekleri kullanılmıştır. Verileri araştırma sorularına göre analiz edilebilmek amacıyla t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Pearson korelasyonu ve regresyon analizi kullanılmıştır. Analizler sonucunda velinin yaşı, medeni durumu, tahsil durumu ve mesleği ile ailedeki toplam çocuk sayısı ve velinin çocuğunun cinsiyeti değişkenlerine göre değişkenlerin hiçbirinde anlamlı farklılık görülmezken, velinin cinsiyeti, çocuğun kademesi, velinin çocuğa yakınlık derecesi ve bir yılda ortalama katılım sağlanan veli toplantısı sayısı belli değişkenlerde anlamlı farklılık ortaya çıkarmıştır. Bununla birlikte veli algılarına göre yöneticilerin yönetim becerisi ve okul iklimi ve boyutları arasında pozitif yönde ve anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Ayrıca okul iklimi boyutlarından sosyal iklim ve güvenlik iklimi yönetim becerilerini anlamlı olarak yordamaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Veli Algılarına Okul Yöneticilerinin Yönetim Becerileri ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi}, volume={5}, number={65–80}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Burcu ALTUNTAŞ,Seyithan DEMİRDAĞ,Hasan Yücel ERTEM}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Burcu ALTUNTAŞ,Seyithan DEMİRDAĞ,Hasan Yücel ERTEM. (2020). Veli Algılarına Okul Yöneticilerinin Yönetim Becerileri ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Vol. 5). Vol. 5. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Burcu ALTUNTAŞ,Seyithan DEMİRDAĞ,Hasan Yücel ERTEM. Veli Algılarına Okul Yöneticilerinin Yönetim Becerileri Ile Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. no. 65–80, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.