Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Yönlendirmeli Sorgulamaya Uygun Öğretimin Araştırma Sorgulamaya Dönük Tutum ve Öz Yeterlilik Algısı Üzerine Etkisi

Yazarlar: Cansu EBREN OZAN, Sevilay KARAMUSTAFAOĞLU

Cilt 5 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 43 - 64

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Yönlendirmeli sorgulamaya dayalı öğretim,Öz yeterlilik algısı,Tutum

Özet: Ortaokul öğretim programlarınınönemli hedeflerinden biri, 21.yüzyıl öğrencilerine araştırma ve sorgulama becerilerinin kazandırılmasıdır. 5. Sınıf fen bilimleri dersi “Maddenin Değişimi” ünitesinin öğrencilere yönlendirmeli sorgulamaya dayalı öğretiminin araştırma sorgulamaya yönelik tutum ve öz yeterlilik algıları üzerine etkililiğinin araştırıldığı bu çalışma, yarı-deneysel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma bir devlet okulunda eğitimlerini devam ettiren 5. Sınıf öğrencilerinin oluşturduğu bir deney (n= 20) ve bir kontrol (n= 19) grubuyla yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacıların geliştirdiği “Araştırma Sorgulamaya Dönük Tutum Ölçeği” ve “Araştırma Sorgulamaya Yönelik Yeterlilik Ölçeği” kullanılmış ve uygun istatistiki yöntemler kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Ön-test ve son-test olarak uygulanan ölçeklerden elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin başlangıç seviyeleri ile uygulama sonrasında aralarında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Kullanılan ölçeklerin alt faktörleri üzerine yapılan analizlerde de uygulama öncesi ve sonrasında bazı becerilerde farklılıklar tespit edilmiştir. Çalışmanınönemli sonucu tutum ve öz yeterlilik gibi duyuşsal ve psikomotor becerilerin kısa sürede ve sadece tek bir derste yapılan uygulamalarla değişmeyeceğidir. Bunun için ortaokul öğrencilerinin araştırma sorgulamaya dayalı tutum ve öz yeterlilik becerilerinin gelişebilmesi için tüm derslerde ve uzun süreli uygulamaların yapılması önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Yönlendirmeli Sorgulamaya Uygun Öğretimin Araştırma Sorgulamaya Dönük Tutum ve Öz Yeterlilik Algısı Üzerine Etkisi}, volume={5}, number={43–64}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Cansu EBREN OZAN,Sevilay KARAMUSTAFAOĞLU}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Cansu EBREN OZAN,Sevilay KARAMUSTAFAOĞLU. (2020). Yönlendirmeli Sorgulamaya Uygun Öğretimin Araştırma Sorgulamaya Dönük Tutum ve Öz Yeterlilik Algısı Üzerine Etkisi (Vol. 5). Vol. 5. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Cansu EBREN OZAN,Sevilay KARAMUSTAFAOĞLU. Yönlendirmeli Sorgulamaya Uygun Öğretimin Araştırma Sorgulamaya Dönük Tutum ve Öz Yeterlilik Algısı Üzerine Etkisi. no. 43–64, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.