Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Yeni Öğretmenler Odası Tasarımı Modeline Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yazarlar: Sevda KOÇ AKRAN

Cilt 5 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 18 - 30

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Eğitim,Tasarım,Öğretmen

Özet: Bu araştırmanın temel amacı, yeni öğretmenler odası tasarımı modeline yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Siirt İli merkezde görev yapan 60 sınıf ve branş öğretmeni oluşturmaktadır. Gönüllülük esası doğrultusunda belirlenen gruba, araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Veriler, içerik ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin “öğretmenler odasını” iletişim kurulan bir yer, belirli zaman aralıklarında dinlenilen mekân, belirli görüşlerin ve açıklamaların yapıldığı alan olarak tanımladıkları görülmüştür. Yeni öğretmenler odası tasarımı modeline ilişkin ise hem olumlu hem de olumsuz görüş belirtmişlerdir. Öğretmenler, modelin fiziki koşulları iyileştirdiği, eski öğretmenler odası mimarisinden uzak bir anlayışa sahip olduğunu ifade etmişlerdir. Olumsuz görüş olarak da araştırmada, bütün okullarda uygulanmasının zor olmasına ve ekonomik olarak desteklenmemesine vurgu yapılmıştır. Ayrıca araştırmada, modelin öğretmenlerin meslek bilgisi ve becerisine katkısının açıklanması gerektiğine yönelik öneriler içerdiği görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Yeni Öğretmenler Odası Tasarımı Modeline Yönelik Öğretmen Görüşleri}, volume={5}, number={18–30}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Sevda KOÇ AKRAN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Sevda KOÇ AKRAN. (2020). Yeni Öğretmenler Odası Tasarımı Modeline Yönelik Öğretmen Görüşleri (Vol. 5). Vol. 5. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sevda KOÇ AKRAN. Yeni Öğretmenler Odası Tasarımı Modeline Yönelik Öğretmen Görüşleri. no. 18–30, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.