Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

İlkokula Hazır Bulunuşluk Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması

Yazarlar: Tuncay CANBULAT, Halit KIRIKTAŞ

Cilt 1 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar 26 - 35

Konular:-

Anahtar Kelimeler:School Readiness,Freshmat Primary School,Class Maste

Özet: In the research, we aimed to the development a valid and reliable teacher rating scale toward determine the level of presence ready school of freshmen at the primary school. The Research datas were collected from 26 teachers and 620 freshmen at Izmir primary schools. In the study; exploratory and confirmatory factor analysis were made, item-total correlation coefficients were calculated for validity. Internal consistency reliability coefficients of Cronbach's alpha were used in the context reliability. For the result of the exploratory factor analysis were made on the obtained data; The scale consist of 4 factors and 33 items. it is understood to be a valid and reliable scale from the reliability and validity analyze.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={İlkokula Hazır Bulunuşluk Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması}, volume={1}, number={1}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Tuncay CANBULAT,Halit KIRIKTAŞ}, year={2016}, pages={26–35} }
APA
KOPYALA
Tuncay CANBULAT,Halit KIRIKTAŞ. (2016). İlkokula Hazır Bulunuşluk Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması (Vol. 1, pp. 26–35). Vol. 1, pp. 26–35. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Tuncay CANBULAT,Halit KIRIKTAŞ. İlkokula Hazır Bulunuşluk Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması. no. 1, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2016, pp. 26–35.