Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

UYARLANABİLİR ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMI KULLANAN ÖĞRENCİLERİN ORTAM KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yazarlar: Fatih Çağatay BAZ, Erkan TETİK

Cilt 2 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 20 - 28

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Uyarlanabilir Çevrimiçi Öğrenme Ortamları,Web Tabanlı Öğrenme,Eğitimde Teknoloji Kullanımı

Özet: Eğitim ve öğretim alanında meydana gelen gelişmeler beraberinde yeni kavramların ve projelerin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Bu gelişmelerden birisi kullanıcıların tercihleri doğrultusunda işlev gösteren Uyarlanabilir Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarıdır. Kullanıcıların bireysel özellikleri ve hazır olma durumları doğrultusunda uyarlanabilir ortamlar oluşturulmaktadır. Özellikle teknolojinin yüksek öğrenim kurumlarında çeşitli öğrenme ortamları ile etkin bir şekilde kullanılması öğrenme ortamlarının zenginliği açısından önem arz etmektedir. Bu anlamda öğrenme ortamlarına duyulan ihtiyacı ortadan kaldırabilme adına bilgisayar teknolojilerinde farklı öğretim ortamlarının oluşturulması zorunlu hale gelmiştir. Günümüz teknolojisi sunduğu imkanlar ile farklı kullanıcıların yararlanabileceği, farklı kullanıcı özelliklerinin sahip olduğu ortamları araştırmacılar açısından sağlamaktadır. Uyarlanabilir Çevrimiçi Öğrenme Ortamları da bu alanda yenilikler getirmektedir. Bu araştırmanın amacı belirtilen ifadeler ışığında öğrencilerin Uyarlanabilir Çevrimiçi Öğrenme Ortamları ilkeleri doğrultusunda tasarlanmış yazılımın kullanımı hakkında görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma yöntem ve tekniklerine dayalı olarak yapılmıştır. Araştırma betimsel bir çalışmadır. Elde edilen bulgulara göre; yazılım kullanım yönüne ilişkin bulgular, içerik / e-içerik yönüne ilişkin bulgular, yazılımın görsel tasarım yönüne ilişkin bulgular, çevrimiçi öğrenme ortamı kullanımının motivasyona etkisine ilişkin bulgular ve ayrıca bu ortamı harmanlanmış öğrenme ortamıyla kullanılmasına ilişkin bulgulara yer verilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={UYARLANABİLİR ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMI KULLANAN ÖĞRENCİLERİN ORTAM KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ}, volume={2}, number={2}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Fatih Çağatay BAZ,Erkan TETİK}, year={2017}, pages={20–28} }
APA
KOPYALA
Fatih Çağatay BAZ,Erkan TETİK. (2017). UYARLANABİLİR ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMI KULLANAN ÖĞRENCİLERİN ORTAM KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (Vol. 2, pp. 20–28). Vol. 2, pp. 20–28. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Fatih Çağatay BAZ,Erkan TETİK. UYARLANABİLİR ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMI KULLANAN ÖĞRENCİLERİN ORTAM KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. no. 2, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017, pp. 20–28.