Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Matematik Kaygısı Hakkındaki Görüşleri Ve Müdahale Yöntemleri

Yazarlar: Sedat DEMİR, Malik DURMAZ

Cilt 3 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 17 - 27

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Matematik Kaygısı,ÖğretmGörüşleri

Özet: Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmenlerinin matematik kaygısı hakkındaki bilgilerini ve matematik kaygısına müdahale becerilerini belirlemektir. Çalışma kapsamında, ikisi devlet okulunda ikisi de özel okulda çalışan toplam 4 ilköğretim matematik öğretmenini ile mülakatlar yapılmıştır. Mülakatta, çalışmanın amacına yönelik 3 açık uçlu soru sorulmuş ve yerine göre sondalar kullanılarak görüşme derinleştirilmiştir. Görüşmelerde sorulan sorulara verilen cevaplar içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre katılımcı gurubundaki öğretmenlerin matematik kaygısını tanımlayamadıkları ve korku ile karıştırdıkları tespit edilmiştir. Katılımcıların matematik kaygısının sebepleri ve etkileri hakkında kısıtlı da olsa bilgi sahibi oldukları ancak matematik kaygısına müdahale edebilmek için yeterli beceriye sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu bulgulardan hareketle hizmet içi ve hizmet öncesi eğitime yönelik öneriler getirilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Matematik Kaygısı Hakkındaki Görüşleri Ve Müdahale Yöntemleri}, volume={3}, number={1}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Sedat DEMİR,Malik DURMAZ}, year={2018}, pages={17–27} }
APA
KOPYALA
Sedat DEMİR,Malik DURMAZ. (2018). İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Matematik Kaygısı Hakkındaki Görüşleri Ve Müdahale Yöntemleri (Vol. 3, pp. 17–27). Vol. 3, pp. 17–27. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sedat DEMİR,Malik DURMAZ. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Matematik Kaygısı Hakkındaki Görüşleri Ve Müdahale Yöntemleri. no. 1, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2018, pp. 17–27.