Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitimde Uygulamaları

Yazarlar: Meşküre Hülya ÜNAL-KARAGÜVEN

Cilt 3 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 1 - 17

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Zeka,Eğitim

Özet: ÖZ: Bu çalışma, Çoklu Zekâ Teorisi ve eğitimdeki uygulama örnekleri ile ilgili bir kuramsal derlemedir. Yıllarca, matematiksel ve dilsel zekâyı geliştirmek üzere gerçekleştirilmekte olan eğitim sisteminden, sınavlarda iyi sonuçlar alamayan binlerce yaratıcı ya da farklı çalışan zihin uzaklaştırılmıştır. Eğitime farklı bir yaklaşım getiren Çoklu Zekâ Teorisi bu duruma çözüm olarak düşünülmektedir. Ancak teori ile ilgili çalışmalar ve uygulamalar henüz bir genellemeye gidecek kadar yeterli değildir. Konuyla ilgili derleme çalışmalarının artması, eğitimdeki uygulamaları yaygınlaştırabilir. Bu çalışma, Çoklu Zekâ Kuramının uygulamaları ile ilgili eğitimciler ve öğretmenler için kaynak olabilir ve uygulamaları artırabilir. Çalışmanın amacı Çoklu Zekâ Teorisi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel çalışmalardan bir derleme yapmaktır. Böylece teorinin eğitimdeki uygulamaları artırılabilir. Çalışmada literatür tarama yöntemi kullanılmıştır. Birinci bölümde, teori ilgili açıklamalar yapılmıştır. İkinci bölümde; eğitimdeki uygulamalardan örnekler verilmiştir. Üçüncü bölümde ise öğretmenlerin yapabilecekleri üzerinde durularak, konu tartışılmış ve öneriler verilmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitimde Uygulamaları}, volume={3}, number={2}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Meşküre Hülya ÜNAL-KARAGÜVEN}, year={2018}, pages={1–17} }
APA
KOPYALA
Meşküre Hülya ÜNAL-KARAGÜVEN. (2018). Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitimde Uygulamaları (Vol. 3, pp. 1–17). Vol. 3, pp. 1–17. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Meşküre Hülya ÜNAL-KARAGÜVEN. Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitimde Uygulamaları. no. 2, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2018, pp. 1–17.