Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının Eğitim Sürecindeki Paradoksu ve Kariyer Açısından Etkisi

Yazarlar: Erdal GÜLER, Hatice KARACA, Ayşenur AÇIKEL

Cilt 4 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 18 - 36

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı,Eğitim,Kariyer

Özet: Modern toplumsal yapılar, örgütler üzerine inşaa edilerek yeni yönetim teknikleriyle revize edilmektedir. Örgütlerin sürdürülebilirliği, serbest piyasada etkin ve verimli çıktıların elde edilmesine veya etkin performans yönetimiyle nitelikli insan kaynağına bağımlıdır. Meslek yüksekokullarındaki Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı (BYYA) programı; günümüzdeki örgütlerin ve yöneticilerin, örgütsel strateji ve hedeflerin gerçekleştirilmesinde önemli bir eğitim kurumu olduğu gibi örgütsel koordinasyonun sağlanmasında ve ergonomik çalışma ortamının varlığı ile  büro personellerin iş tatmini ve motivasyonları yüksek, nitelikli insan kaynaklarının taleplerine yanıt vermeyi amaçlar. Son dönemlerde üniversitelerin meslek yüksekokulu programlarında, BYYA programı kontenjanları belirli artışlara yönelirken, yeni program olarak kurulmaları da söz konusudur. Buna karşılık, bu programdan kayıt sildiren öğrencilerde oldukça yüksektir. Çalışmanın amacı, bu programdaki eğitim-öğretim faaliyetlerinde öğrencilerin karşılaştıkları eğitsel ve çevresel belirleyicileri sınıflandırarak, bu belirleyicilerin kariyer hedeflerini nasıl şekillendirdiğini tespit etmektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemine dayanarak, amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ölçüte dayalı örnekleme yöntemini içerir. Çalışmanın evreni, Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksekokulu BYYA programı öğrencileridir. Çalışma grubundaki katılımcılar, eğitim-öğretim planındaki sürecin sonunda sınıflandırılan BYYA programı ikinci sınıf öğrencileridir. Çalışmada, veri toplama aracı “görüşme” tekniği olup, verilerin kaydedilmesinde “not alma yöntemine” başvurulmuştur. Verilerin rapor haline getirilmesinde ise “betimsel analiz yaklaşımına” yer verilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının Eğitim Sürecindeki Paradoksu ve Kariyer Açısından Etkisi}, volume={4}, number={1}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Erdal GÜLER,Hatice KARACA,Ayşenur AÇIKEL}, year={2019}, pages={18–36} }
APA
KOPYALA
Erdal GÜLER,Hatice KARACA,Ayşenur AÇIKEL. (2019). Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının Eğitim Sürecindeki Paradoksu ve Kariyer Açısından Etkisi (Vol. 4, pp. 18–36). Vol. 4, pp. 18–36. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Erdal GÜLER,Hatice KARACA,Ayşenur AÇIKEL. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının Eğitim Sürecindeki Paradoksu ve Kariyer Açısından Etkisi. no. 1, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 18–36.