Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Yabancı Dil Öğrencileri İle Farklı Programlarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Çoklu Zekâ Alanlarının Karşılaştırması (Ç.Ü. Örneği)

Yazarlar: Derya GÜLFİL

Cilt 4 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 78 - 107

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Çoklu Zekâ,Eğitim Öğretim,Geleneksel Öğretim,Yabancı Dil,Farklı Programlar

Özet: Bu çalışma, Ç.Ü Eğitim Fakültesi Fransızca, Almanca ve İngilizce öğretmenliği bölüm öğrencileri ile Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik ve Matematik Bölümü; Mühendislik Mimarlık-Fakültesi Makine Mühendisliği Bölüm öğrencilerinin ve Eğitim Fakültesi BÖTE öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. Çalışmaya bu fakültelerin 1.sınıflarında öğrenim gören toplam 218 öğrenciye birer anket uygulanmıştır. Anketler SPSS 15.00 programına aktarılmış, daha sonra yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları, yabancı dil öğrencilerinin farklı programlarda öğrenim gören öğrencilerden müziksel-ritmik (p<.017) bedensel-kinestetik (p<.000), mantıksal-matematik (p<.000) sözel-dilsel (p<.041) ve doğacı zekâ olmak üzere beş alanda farklılaştığını ortaya koymaktadır. Bu farklılaşma sözel-dilsel becerideüst düzeyde iken, bedensel-kinestetik ve mantıksal-matematiksel alandadüşük seviyededir. Ayrıca öğrencilerin zekâ alanları ile öğrenim gördükleri bölümlerin sayısal ve sözel ağırlıklı olması arasında doğrusal bir ilişki söz konusudur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Yabancı Dil Öğrencileri İle Farklı Programlarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Çoklu Zekâ Alanlarının Karşılaştırması (Ç.Ü. Örneği)}, volume={4}, number={2}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Derya GÜLFİL}, year={2019}, pages={78–107} }
APA
KOPYALA
Derya GÜLFİL. (2019). Yabancı Dil Öğrencileri İle Farklı Programlarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Çoklu Zekâ Alanlarının Karşılaştırması (Ç.Ü. Örneği) (Vol. 4, pp. 78–107). Vol. 4, pp. 78–107. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Derya GÜLFİL. Yabancı Dil Öğrencileri İle Farklı Programlarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Çoklu Zekâ Alanlarının Karşılaştırması (Ç.Ü. Örneği). no. 2, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 78–107.