Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Derya GÜLFİL
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Çoklu Zekâ,Eğitim Öğretim,Geleneksel Öğretim,Yabancı Dil,Farklı Programlar
Özet: Bu çalışma, Ç.Ü Eğitim Fakültesi Fransızca, Almanca ve İngilizce öğretmenliği bölüm öğrencileri ile Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik ve Matematik Bölümü; Mühendislik Mimarlık-Fakültesi Makine Mühendisliği Bölüm öğrencilerinin ve Eğitim Fakültesi BÖTE öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. Çalışmaya bu fakültelerin 1.sınıflarında öğrenim gören toplam 218 öğrenciye birer anket uygulanmıştır. Anketler SPSS 15.00 programına aktarılmış, daha sonra yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları, yabancı dil öğrencilerinin farklı programlarda öğrenim gören öğrencilerden müziksel-ritmik (p<.017) bedensel-kinestetik (p<.000), mantıksal-matematik (p<.000) sözel-dilsel (p<.041) ve doğacı zekâ olmak üzere beş alanda farklılaştığını ortaya koymaktadır. Bu farklılaşma sözel-dilsel becerideüst düzeyde iken, bedensel-kinestetik ve mantıksal-matematiksel alandadüşük seviyededir. Ayrıca öğrencilerin zekâ alanları ile öğrenim gördükleri bölümlerin sayısal ve sözel ağırlıklı olması arasında doğrusal bir ilişki söz konusudur.