Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi

STEM Eğitimi Kullanımına Yönelik Umut ve Amaçlar Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yazarlar: Betül TİMUR, Buğra Kağan KURT

Cilt 5 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 166 - 189

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Umut,Amaç,Stem

Özet: Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerine (5-8.sınıflar) yönelik fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) tutum ölçeğinin Türkçeye uyarlanmasıdır. Bu amaçla, araştırmada veri toplama aracı olarak Douglas Strobel (2014) ‘ın geliştirdiği STEM eğitimi kullanımına yönelik umut ve amaçlar ölçeği kullanılmıştır. Ölçek Çanakkale ili Merkez ilçesinde 573 ortaokul öğrencine uygulanmıştır. Araştırmanın veri analizlerinde LISREL programı kullanılmıştır. Araştırmada verilere; ölçek uygunluk ve faktör analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerine yönelik STEM eğitim yaklaşımı ile ilgili yeni bir ölçek Türkçeye kazandırılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={STEM Eğitimi Kullanımına Yönelik Umut ve Amaçlar Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması}, volume={5}, number={166–189}, publisher={Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Betül TİMUR,Buğra Kağan KURT}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Betül TİMUR,Buğra Kağan KURT. (2020). STEM Eğitimi Kullanımına Yönelik Umut ve Amaçlar Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması (Vol. 5). Vol. 5. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Betül TİMUR,Buğra Kağan KURT. STEM Eğitimi Kullanımına Yönelik Umut ve Amaçlar Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. no. 166–189, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.