Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Betül TİMUR, Buğra Kağan KURT
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Umut,Amaç,Stem
Özet: Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerine (5-8.sınıflar) yönelik fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) tutum ölçeğinin Türkçeye uyarlanmasıdır. Bu amaçla, araştırmada veri toplama aracı olarak Douglas Strobel (2014) ‘ın geliştirdiği STEM eğitimi kullanımına yönelik umut ve amaçlar ölçeği kullanılmıştır. Ölçek Çanakkale ili Merkez ilçesinde 573 ortaokul öğrencine uygulanmıştır. Araştırmanın veri analizlerinde LISREL programı kullanılmıştır. Araştırmada verilere; ölçek uygunluk ve faktör analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerine yönelik STEM eğitim yaklaşımı ile ilgili yeni bir ölçek Türkçeye kazandırılmıştır.