Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi

Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi

GELENEKSEL BİR ŞİİR ELEŞTİRİSİ KARŞISINDA YENİ ELEŞTİRİNİN SINIRLARI

Yazarlar: Erdal BARAN

Cilt 3 , Sayı 6 , 2020 , Sayfalar 211 - 236

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Yeni Eleştiri,Bahattin Karakoç,Cahit Sıtkı Tarancı

Özet: Her edebî metin kendi içinde bir bütünlük taşır. Bu bütünlüğü sözdizimsel olarak ortaya koyduğu gibi semantik boyutuyla da sağlamış her edebî metin, okuyucusuna belli bir mesaj da sunar. İşte bu noktada her şiirin mesaj olarak bir sırrının da olduğu düşünülerek esere yaklaşma noktasında belirli metotlara ihtiyaç duyulmuştur. Bu metotlardan biri de 20. yüzyılın ilk yarısında edebiyat ve sanat dünyasında ortaya çıkan Yeni Eleştiri’dir. Edebî metinleri anlama ve yorumlama noktasında metni odak noktası yaparak kendi içinde bir bütünlük bulmaya çalışan Yeni Eleştiri, edebî metinlere farklı bakma tekniğini de ortaya çıkarmıştır. Nitekim bu çalışmada da Yeni Eleştiri’nin esere dönük yaklaşımları doğrultusunda, Bahattin Karakoç’un “Yürek Yordamıyla Aradığımız” ve Cahit Sıtkı Tarancı’nın “Talihsiz” adlı şiiri ele alınmış ve bu şiirler arasındaki felsefi unsurlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Bununla birlikte, edebî eserler, her insan için farklı bir içeriği, muhtevayı çağrıştırabilir. Çünkü her insan farklı bir geçmişe sahiptir ve herkes kendi bilgi ve tecrübesiyle metinleri algılayarak yorumlayabilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={GELENEKSEL BİR ŞİİR ELEŞTİRİSİ KARŞISINDA YENİ ELEŞTİRİNİN SINIRLARI}, volume={3}, number={211–236}, publisher={Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi}, author={Erdal BARAN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Erdal BARAN. (2020). GELENEKSEL BİR ŞİİR ELEŞTİRİSİ KARŞISINDA YENİ ELEŞTİRİNİN SINIRLARI (Vol. 3). Vol. 3. Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi.
MLA
KOPYALA
Erdal BARAN. GELENEKSEL BİR ŞİİR ELEŞTİRİSİ KARŞISINDA YENİ ELEŞTİRİNİN SINIRLARI. no. 211–236, Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi, 2020.