Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi

Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi

KISA BİR ÖMRÜN UZUN HİKÂYESİ: HİKÂYELERİNDE ÖMER SEYFETTİN

Yazarlar: Songül CANSIZ KUNDAKÇI

Cilt 3 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 26 - 64

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Ömer Seyfettin,Hikaye,Biyografi

Özet: Ömer Seyfettin, yirminci asır başlarındaki realist Türk hikâyeciliğinin önde gelen ismidir. Her yazarın hayatının sanatına yansıyan yönleri vardır. Asker bir dedenin torunu, asker bir babanın evladı olan, askerî okulda yetişen Ömer Seyfettin’in Osmanlı’nın çöküş sancılarının yaşandığı yıllardaki çalkantılı hayatı, sanatını beslemiş vegüzel hikâyelerinin konusunu teşkil etmiştir. Ömer Seyfettin’in hikâyeleri Anadolu coğrafyasındaki çocukluk yıllarından başlayarak yazarın askerlik mesleği gereği bulunduğu İzmir ve Balkan coğrafyasına uzanır. Bu hikâyelerin bir kısmı da ordudan ayrıldıktan sonra İstanbul’da öğretmenlik ve muharrirlik yaptığı yılları içine alır. Bu hikâyelerde yazarın gözlemi, yaşadığı tecrübeleri ve kendi hayatından kesitleri görmek mümkündür. Bu makalede Ömer Seyfettin’in biyografisinin hikâyelerine yansımaları tespit etmek için yazarın hayatı ve hikâyeleri incelendi ve hikâyelerinde bulunan biyografik izler tespit edildi. Yazarın hayatıyla ilgili kesitler bulunarak yazarın biyografisi ile karşılaştırıldı.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={KISA BİR ÖMRÜN UZUN HİKÂYESİ: HİKÂYELERİNDE ÖMER SEYFETTİN}, volume={3}, number={26–64}, publisher={Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi}, author={Songül CANSIZ KUNDAKÇI}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Songül CANSIZ KUNDAKÇI. (2020). KISA BİR ÖMRÜN UZUN HİKÂYESİ: HİKÂYELERİNDE ÖMER SEYFETTİN (Vol. 3). Vol. 3. Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi.
MLA
KOPYALA
Songül CANSIZ KUNDAKÇI. KISA BİR ÖMRÜN UZUN HİKÂYESİ: HİKÂYELERİNDE ÖMER SEYFETTİN. no. 26–64, Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi, 2020.