Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi

Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi

AVRUPA’DA İSLAMOFOBİ VE TÜRKOFOBİ: GÜMÜLCİNE’DE YENİCEMAHALLE CAMİİ’NİN KUNDAKLANMASI ÖRNEĞİ

Yazarlar: Mevlüt Kaya

Cilt 1 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 131 - 149

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Türkofobi,İslamofobi,Gümülcine,Yunanistan,Almanya,Yangın

Özet: Yabancı düşmanlığı tüm toplumlarda belli oranda rastlanılan bir durumdur. Eski Yunan’da zenofobi olarak bilinen “yabancı korkusu” tarihsel süreçte “öteki”ye dönüşerek yerini Avrupa’nın bugünkü yabancı düşmanlığına bırakmıştır. Batı ve Doğu kültürlerinin temel çatışma alanlarında Hıristiyanlık ve İslamiyet belirleyici olmuştur. Özellikle Avrupa’da gerçekleştirilen Türk fetihlerinden bugüne dek Avrupa’da Hıristiyan kutbu, gitgide keskin bir çizgiyle diğer etnik ve sosyal grupları dışsallaştırarak, kendi tarihsel misyonunu oluşturma, geliştirme ve koruma yoluna gitmektedir. Avrupa’da bugün Türk-İslam topluluklarına karşı ciddi bir dışlama, baskı, ayrıştırma yapılmakla birlikte İslamofobik ve Türkofobik provokatif eylemler gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmada, Avrupa merkezli İslamofobik ve Türkofobik eylemlerden hareketle 2015 yılında Gümülcine’de gerçekleşen bir cami kundaklama olayı incelenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={AVRUPA’DA İSLAMOFOBİ VE TÜRKOFOBİ: GÜMÜLCİNE’DE YENİCEMAHALLE CAMİİ’NİN KUNDAKLANMASI ÖRNEĞİ}, volume={1}, number={2}, publisher={Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi}, author={Mevlüt Kaya}, year={2018}, pages={131–149} }
APA
KOPYALA
Mevlüt Kaya. (2018). AVRUPA’DA İSLAMOFOBİ VE TÜRKOFOBİ: GÜMÜLCİNE’DE YENİCEMAHALLE CAMİİ’NİN KUNDAKLANMASI ÖRNEĞİ (Vol. 1, pp. 131–149). Vol. 1, pp. 131–149. Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mevlüt Kaya. AVRUPA’DA İSLAMOFOBİ VE TÜRKOFOBİ: GÜMÜLCİNE’DE YENİCEMAHALLE CAMİİ’NİN KUNDAKLANMASI ÖRNEĞİ. no. 2, Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi, 2018, pp. 131–49.