Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi

Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi

HAYDAR ERGÜLEN’İN ŞİİRİNDE BEDENİN SIĞINAĞA DÖNÜŞMESİ

Yazarlar: Ceyda BADANKA

Cilt 2 , Sayı 4 , 2019 , Sayfalar 329 - 342

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Mekan,Ev,Idil,Nar,Gövde

Özet: Modern Türk şiirinin 1980 kuşağı imge şiiri anlayışının önde gelen şairlerinden biri olan Haydar Ergülen (d. 1956) dönem içindeki çabası, girdiği tartışmalar veönemlisi de yayımladığı nitelikli şiir kitaplarıyla kuşak şiirinin yeni renkler kazanmasında, şiirin estetik düzeyinin yükselmesinde önemli rol oynamıştır. Ergülen’in bütün şiir kitaplarında ev imgesini görmekteyiz. Onun evi/evleri içe dönük, kişisel ve psikolojiktir. Ergülen’de ev, Bachelard’ın Mekânın Poetikası kitabında belirttiği gibi mutluluk, düş kurma, yalnızlığını yaşama, kısacası içtenlik mekânı olarak görülmektedir. 1980 kuşağı şairleri açık havaya çıkmamayı tercih ederler. Şehrin bireyi yok ettiği ve yığınlaştırdığı kamusal alanı terk ederek eve ve kendi içlerine çekilirler. Haydar Ergülen de kırılgan ve ince ruhlu yapısı ile sokağı sevse de şiir için eve kapanmak gerektiğini savunan bir şairdir. Şehrin korunaksızlığı diğer insanlar gibi Ergülen’in de birçok nesne veya canlıya sığınma ihtiyacını doğurmuştur. Fakat tüm bu sığınaklar bir gün korunaklılığını yitirecektir ve insan sonunda kendi gövdesine ve ruhuna kapanacaktır. İnsanınkorunaklı yeri kendisidir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={HAYDAR ERGÜLEN’İN ŞİİRİNDE BEDENİN SIĞINAĞA DÖNÜŞMESİ}, volume={2}, number={4}, publisher={Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi}, author={Ceyda BADANKA}, year={2019}, pages={329–342} }
APA
KOPYALA
Ceyda BADANKA. (2019). HAYDAR ERGÜLEN’İN ŞİİRİNDE BEDENİN SIĞINAĞA DÖNÜŞMESİ (Vol. 2, pp. 329–342). Vol. 2, pp. 329–342. Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ceyda BADANKA. HAYDAR ERGÜLEN’İN ŞİİRİNDE BEDENİN SIĞINAĞA DÖNÜŞMESİ. no. 4, Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi, 2019, pp. 329–42.