Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi

Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi

Lise Öğrencilerine Uygulanan Sınav Kaygısını Yönetme Programının Sınav Kaygısı Üzerindeki Etkisi

Yazarlar: ["Emre ÇİYDEM", "Yücel ŞAVKLI"]

Cilt - , Sayı Cilt: 4 Sayı: 3 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.46413/boneyusbad.1200323

Anahtar Kelimeler:Sınav kaygısı,Lise öğrencisi,Bilişsel davranışçı,Gevşeme

Özet: Amaç: Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerine uygulanan karma yaklaşıma dayalı sınav kaygısını yönetme programının lise öğrencilerinin sınav kaygısı üzerindeki etkisinin ve sınav kaygısını etkileyen bazı faktörlerin incelenmesidir. Gereç ve Yöntem: Ön test son test tek gruplu yarı deneysel desendeki bu araştırmanın evrenini özel bir lisede öğrenim gören 150 lise son sınıf öğrencisi oluşturdu. Amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 40 öğrenciye 7 hafta boyunca haftada bir kez sınav kaygısını yönetme programı uygulandı. Veriler Tanıtıcı Bilgi Formu ve Westside Sınav Kaygısı Ölçeği ile toplandı. Bulgular: Öğrencilerin Westside sınav kaygısı ölçeğinden aldıkları son test puan ortalamalarının (32.15 ± 8.15), öntest puan ortalamalarına (37.57 ± 5.49) göre anlamlı olarak daha düşük olduğu saptanmıştır (p<0.01). Erkek öğrencilerin kız öğrencilere (p<0,01), yüksek sosyoekonomik düzeye sahip öğrencilerin ise orta sosyoekonomik düzeye sahip öğrencilere (p<0,01).kıyasla sınav kaygısını daha az yaşadıkları bulundu. Sonuç: Çalışmanın sonuçları, bilişsel davranışçı yaklaşımın okullarda daha büyük grup ortamlarına genelleştirilebileceğine ve özellikle gevşeme gibi diğer stratejilerle birleştirilirse öğrencilerin sınav kaygısıyla baş etmede etkili olabileceğine dair bazı kanıtlar sunmaktadır. Cinsiyet ve sosyoekonomik durum sınav kaygısının prediktörleridir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA