Journal of STEAM Education

Journal of STEAM Education

Analysis of High School Entrance Exam (LGS) Questions in Terms Of PISA Scientific Literacy

Yazarlar: Selin TUNA, Munise SECKIN, KAPUCU

Cilt 5 , Sayı 1 , 2022 , Sayfalar 31 - 54

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:PISA,High School Entrance Exam (LGS),Science Literacy,Document Analysis

Özet: Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 2017 yılında Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavını (TEOG) kaldırarak yerine Liselere Geçiş Sınavını (LGS) getirmiştir. Bu araştırmada son dört yılda öğrencilere uygulanan çıkmış LGS sorularının içeriğinin analiz edilerek PISA fen okuryazarlık boyutları bakımından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda söz konusu çalışma nitel araştırma paradigmasına uygun bir araştırmadır. Araştırma verileri doküman analizi yöntemi benimsenerek incelenmiş olup çalışmanın veri kaynağını Milli Eğitim Bakanlığı’nın web sitesinde yer alan çıkmış sınav soruları oluşturmaktadır. Veri analizinde içerik analizi kullanılmıştır. MEB’in son dört yılda yayınladığı LGS’de çıkmış soruların içerikleri PISA fen okuryazarlığı boyutları açısından incelendiğinde içerik bilgisine ve olayları bilimsel açıklama yeterlilik alanına ilişkin sorulara 2017-2018 ve 2019-2020, yerel (ulusal) bağlama ilişkin sorulara 2019-2020 ve 2020-2021, fiziksel sistemler içerik alanına ilişkin sorulara 2017-2018 ve 2018-2019 yıllarında daha çok rastlanmıştır. Bununla birlikte yıllara göre incelenen soruların bilişsel düzey açısından daha çok orta düzeyde olduğu görülmüştür. Son olarak Türk Eğitim Sistemi’nde yapılan sınav değişikliği ile uluslararası düzeyde çeşitli becerileri ölçen bir sınava yönelik başarının artması hedeflenirken buna yönelik geliştirici önlemlerin neler olabileceği öneriler kısmında aktarılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2022, title={Analysis of High School Entrance Exam (LGS) Questions in Terms Of PISA Scientific Literacy}, volume={5}, number={31–54}, publisher={Journal of STEAM Education}, author={Selin TUNA,Munise SECKIN,KAPUCU}, year={2022} }
APA
KOPYALA
Selin TUNA,Munise SECKIN,KAPUCU. (2022). Analysis of High School Entrance Exam (LGS) Questions in Terms Of PISA Scientific Literacy (Vol. 5). Vol. 5. Journal of STEAM Education.
MLA
KOPYALA
Selin TUNA,Munise SECKIN,KAPUCU. Analysis of High School Entrance Exam (LGS) Questions in Terms Of PISA Scientific Literacy. no. 31–54, Journal of STEAM Education, 2022.