Journal of STEAM Education

Journal of STEAM Education

TÜBİTAK TARAFINDAN DESTEKLENEN BİLİM ŞENLİKLERİNE (4007) YÖNELİK İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN VE ATÖLYE LİDERLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

Yazarlar: Cihan GÜLGÜN, Adem YILMAZ, Çağrı AVAN, Buket ERTUĞRUL AKYOL, Kamil DOĞANAY

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 52 - 67

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:TUBITAK (4007) Science fair,Science education,Participant views

Özet: Science fairs are a research and project activity supported by TUBITAK (budget, material, etc.), which is organized by schools affiliated to the Ministry of National Education. The most important aim of science fairs are to provide students with different perspectives and to develop positive attitudes towards science. In this study conducted for this purpose, the TUBITAK 4007 science fair project which was conducted in the 2018-2019 academic year in Kastamonu province was examined in accordance with the opinions of primary and secondary school students and workshop leaders. Survey method was used in the research process. Organization evaluation and participant evaluation scales were used as data collection tools. The sample group of the study consists of 1200 primary and secondary school students who visited the science fair between 10-11 October 2018 and workshop leaders of 50 people who participated in the science fair on the same dates. The results of the study were subjected to descriptive analysis using SPSS 23.0 program. As a result of the study, it was determined that primary and secondary school students and workshop leaders were highly satisfied and expressed their opinion about the repetition of similar projects.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={TÜBİTAK TARAFINDAN DESTEKLENEN BİLİM ŞENLİKLERİNE (4007) YÖNELİK İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN VE ATÖLYE LİDERLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ}, volume={2}, number={1}, publisher={Journal of STEAM Education}, author={Cihan GÜLGÜN,Adem YILMAZ,Çağrı AVAN,Buket ERTUĞRUL AKYOL,Kamil DOĞANAY}, year={2019}, pages={52–67} }
APA
KOPYALA
Cihan GÜLGÜN,Adem YILMAZ,Çağrı AVAN,Buket ERTUĞRUL AKYOL,Kamil DOĞANAY. (2019). TÜBİTAK TARAFINDAN DESTEKLENEN BİLİM ŞENLİKLERİNE (4007) YÖNELİK İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN VE ATÖLYE LİDERLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ (Vol. 2, pp. 52–67). Vol. 2, pp. 52–67. Journal of STEAM Education.
MLA
KOPYALA
Cihan GÜLGÜN,Adem YILMAZ,Çağrı AVAN,Buket ERTUĞRUL AKYOL,Kamil DOĞANAY. TÜBİTAK TARAFINDAN DESTEKLENEN BİLİM ŞENLİKLERİNE (4007) YÖNELİK İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN VE ATÖLYE LİDERLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. no. 1, Journal of STEAM Education, 2019, pp. 52–67.