Turkish Journal of Science and Health

Turkish Journal of Science and Health

Distance Education in Pandemic: Health Services Vocational School Students’ Views and Suggestions

Yazarlar: Funda EVCİLİ, Gülşen GÜÇLÜ, Serkan AKKOYUN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 82 - 88

Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri

DOI:10.51972/tfsd.907596

Anahtar Kelimeler:Covid-19,Pandemi,Uzaktan Eğitim,Öğrenci

Özet: Amaç: Çalışmanın amacı, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim modeline ilişkin görüşlerini ve önerilerini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı araştırma tipinde olan bu çalışma, bir devlet üniversitesinin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda yürütülmüştür. Çevrim içi anket uygulamasına katılan 1000 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veriler, “Uzaktan Eğitime Dair Öğrenci Görüş ve Önerileri Anketi” ile toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 22.0 programı ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistiksel analizler kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yalnızca %21,3’ü uzaktan eğitim modelini, öğrenmeyi sağlama noktasında “etkili” bulmaktadır. Öğrencilerin %85,6’sı uzaktan eğitim sürecinde maddi harcamalarının azalmasını, %81,0’i ders materyallerine sınırsız şekilde ulaşabilmesini, %70,5’i hastalık riskinin azalmasını avantaj olarak nitelendirmiştir. Öğrencilerin %89,0’u klinik uygulama yapamasını ve deneyim kazanamamasını en önemli dezavantaj olarak belirtmiştir. Uzaktan eğitim sürecinin iyileştirilmesi için öğrencilerin %92,6’si derslerin daha fazla materyal ile desteklenmesini, %84,0’ü danışmanlık sistemlerinin aktif şekilde yürütülmesini önermektedir. Sonuç: Günümüzde gerek Covid-19 pandemisi gerekse gelişen teknolojiler sayesinde zaman ve mekandan bağımsız uzaktan eğitim uygulamaları yaygınlaşmıştır. Öğrenciler, uzaktan eğitim uygulamalarının önemli bir paydaşıdır. Öğrencilerin mevcut uygulamalara ilişkin görüş ve önerilerinin belirlenmesi, yapılacak iyileştirme çalışmalarının etkinliği açısından gerekliliktir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Distance Education in Pandemic: Health Services Vocational School Students’ Views and Suggestions}, volume={2}, number={82–88}, publisher={Turkish Journal of Science and Health}, author={Funda EVCİLİ,Gülşen GÜÇLÜ,Serkan AKKOYUN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Funda EVCİLİ,Gülşen GÜÇLÜ,Serkan AKKOYUN. (2021). Distance Education in Pandemic: Health Services Vocational School Students’ Views and Suggestions (Vol. 2). Vol. 2. Turkish Journal of Science and Health.
MLA
KOPYALA
Funda EVCİLİ,Gülşen GÜÇLÜ,Serkan AKKOYUN. Distance Education in Pandemic: Health Services Vocational School Students’ Views and Suggestions. no. 82–88, Turkish Journal of Science and Health, 2021.