Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Yazarlar: Mustafa KANDAK, Hüseyin TANIR, Emrah DEMİR, Adnan ÇELİK, Melek DEMİR, Demet KANDAK, Gamze MERTOL
Konular:Endüstri Mühendisliği
DOI:10.47495/okufbed.926750
Anahtar Kelimeler:Anova analizi,İnsan kaynakları yönetimi,Örgütsel stres,Stres yönetimi,T testi
Özet: İş yaşamı ve çalışma koşulları stresin en önemli nedenlerinden birisidir. Her iş kolu gibi eğitim kurumları da içinde stres barındıran bir alandır. Bu stres kaynaklarının belirlenmesi daha iyi bir eğitim ortamının oluşturulması için önemli bir nokta olmuştur. Çalışmanın genel amacı, eğitimcilerin stres kaynaklarının nedenlerini araştırmak ve bu nedenleri ortaya koymaktır. Çalışma, belirlenen stres kaynaklarını ve bunların cinsiyet, medeni durum, yaş gibi değişkenlere göre anlamlı farklılıklarını inceleyecektir. Araştırmanın evrenini, 2020 yılı güz döneminde Yalova ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı görev yapan yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklemini ise kendilerine ulaşılan 16 idareci ve 92 öğretmen olmak üzere toplam 108 katılımcı oluşturmaktadır. Çalışmada araştırma yöntemi olarak veri toplama modeli kullanılmış olup yapılan anketler ile uygulama gerçekleştirilmiştir. Anket soruları uzman görüşler ile eleme ve seçme yöntemiyle belirlenmiştir. Anket formları iki bölüme ayrılmış olup anket formlarının ilk bölümünde, eğitimcilerin demografik özellikleri, ikinci bölümde ise stresle başa çıkabilme ölçekleri yer almıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, yüzde %, frekans, ANOVA ve t testinden yararlanılarak uygulama gerçekleştirilmiştir.