Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

A CASE STUDY ON MARKETING ACTIVITIES OF NONPROFIT ORGANIZATIONS IN VIRTUAL WORLD: SECOND LIFE- LIVE AND LEARN IN KENYA “FEED A SMILE” EXAMPLE

Yazarlar: Gizem ARI KOÇAK, Murat GÜLMEZ

Cilt 4 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 232 - 248

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Kar amacı gütmeyen işletmeler,Sanal dünyalar,Pazarlama

Özet: Teknolojinin gelişmesi, sosyal hayatta ve iş dünyasında köklü değişikliklere neden olmaktadır. Teknolojik gelişimdeki trendlerden biri de dijital ve sanal dünyaların yaratılması ve yaygınlaştırılmasıdır. Second Life, günümüzdepopüler sanal dünyalarından biri olarak yeni pazar fırsatları için her farklı türlerdeki girişim ve kurumları desteklemeye devam ediyor. Kâr amacı gütmeyen kuruluşların içinde bulunduğu pazar karmaşıklığı ve sınırlı bir destek havuzu için rekabet eden birçok kuruluşun varlığı göz önüne alındığında, sanal dünyalar kar amacı gütmeyen kuruluşlar için daha önemli hale gelmektedir. Yenilikçi kar amacı gütmeyen kuruluşlar, sanal dünyaların sağladığı destekle varlığını genişletmenin yollarını buldular. Bu çalışmanın amacı, sanal dünyalar gibi yeni dijital platformların kar amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından pazarlama faaliyetleri için nasıl ve ne ölçüde kullanıldığını belirlemektir. Bu araştırma için popüler ve ekonomik olarak ilgi çeken dünyalardan "Second Life" platformu, bu dünyanın içinden odaklanılacak vaka çalışması olarak ise “Live and Learn in Kenya” seçilmiştir. Bu çalışmada veri toplamak için derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Bulgular, sanal dünyaların (ör: Second Life), kar amacı gütmeyen kuruluşlara yeni finansman fırsatları ve rekabet avantajı sağladığını ve gelecekte pazarlama faaliyetleri için giderek daha önemli hale geleceğini göstermektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={A CASE STUDY ON MARKETING ACTIVITIES OF NONPROFIT ORGANIZATIONS IN VIRTUAL WORLD: SECOND LIFE- LIVE AND LEARN IN KENYA “FEED A SMILE” EXAMPLE}, volume={4}, number={232–248}, publisher={Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, author={Gizem ARI KOÇAK,Murat GÜLMEZ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Gizem ARI KOÇAK,Murat GÜLMEZ. (2020). A CASE STUDY ON MARKETING ACTIVITIES OF NONPROFIT ORGANIZATIONS IN VIRTUAL WORLD: SECOND LIFE- LIVE AND LEARN IN KENYA “FEED A SMILE” EXAMPLE (Vol. 4). Vol. 4. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gizem ARI KOÇAK,Murat GÜLMEZ. A CASE STUDY ON MARKETING ACTIVITIES OF NONPROFIT ORGANIZATIONS IN VIRTUAL WORLD: SECOND LIFE- LIVE AND LEARN IN KENYA “FEED A SMILE” EXAMPLE. no. 232–248, Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2020.