Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİKLERİNDE EĞİTİM DÜZEYİ VE CİNSİYETİN ETKİSİ

Yazarlar: Halil Özcan ÖZDEMİR, Ömür TOKER

Cilt 2 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 159 - 172

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Girişimcilik,Öğrenci,Üniversite

Özet: Girişimcilik kavramı emek, sermaye, teknoloji, doğal kaynaklar ve bilginin oluşturduğu üretim faktörlerini bir araya getirerek ürün üretme eylemlerini kapsar. Girişimci ise; ürün üretmek amacı ile üretim faktörlerini bir araya getiren; bu faaliyetleri yaparken de riski üstlenen kişidir. Girişimciliğe sadece ekonomik açıdan bakmak bu kavramın ne ifade ettiğini tam olarak algılayamamamıza sebep olur. Sosyal değişmeyi gerçekleştirici bir faktör olan girişimcilik kavramına ekonomi ile birlikte bu unsuru etkileyen cinsiyet, eğitim düzeyi açısından bakmakta da fayda vardır. Geleceğin girişimcileri olacak üniversiteli gençlerin girişimcilik özelliklerini ve düzeylerini belirlemek; gerek bu alanda çalışacak kişilere gerekse de literatüre katkı sağlaması bakımından büyük önem arz etmektedir. Bu araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesinin farklı bölümlerinde eğitim gören 298 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma grubundan elde edilen veriler SPSS 22 istatistiksel paket programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonucuna göre cinsiyet ile öğrencilerin girişimcilik düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu (r=-0,142, p<0,05), ayrıca öğrencilerin öğrenim gördükleri düzey ile girişimcilikleri arasında herhangi bir ilişki olmadığı görülmüştür (p<0,05). Cinsiyet bakımından erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre daha girişimci oldukları görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİKLERİNDE EĞİTİM DÜZEYİ VE CİNSİYETİN ETKİSİ}, volume={2}, number={1}, publisher={Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, author={Halil Özcan ÖZDEMİR,Ömür TOKER}, year={2018}, pages={159–172} }
APA
KOPYALA
Halil Özcan ÖZDEMİR,Ömür TOKER. (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİKLERİNDE EĞİTİM DÜZEYİ VE CİNSİYETİN ETKİSİ (Vol. 2, pp. 159–172). Vol. 2, pp. 159–172. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Halil Özcan ÖZDEMİR,Ömür TOKER. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİKLERİNDE EĞİTİM DÜZEYİ VE CİNSİYETİN ETKİSİ. no. 1, Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2018, pp. 159–72.