Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

AVRUPA BİRLİĞİNİN TÜRK KAMU YÖNETİM BİÇİMİNİ ŞEKİLLENDİRME GÜCÜ: KALKINMA AJANSLARI VE TARIM KIRSAL KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU

Yazarlar: Selim BİÇEN

Cilt 2 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 65 - 82

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Avrupa Birliği Hukukunun Üstünlüğü,AB bölgesel kalkınma,Kalkınma Ajansı,Tarım Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu,IPARD Ajansı

Özet: Avrupa Birliği her üye ülke yönetim biçimlerinde yapısal değişikler yaptığı gibi, Türkiye’de de uyum yasaları adı altında (harmonization of law) bölgesel kalkınma, tarım ve kırsal alanlarda faaliyet gösteren, merkeziyetçi olmayan daha çok yerel ve bölgesel olan kurumların kurulmasını talep etmiştir. Uyum yasaları kapsamında Türk Kamu Yönetiminin yaptığı 2006 ile 2012 arası yoğunlaşan yapısal değişiklikler, nedeniyle serbest bırakılan üyelik öncesi yardım aracı (IPA) kapsamında 4.7 milyar Avro fonun ülkemize aktarılmasına sebep olmuştur. Bu fonun kullanılmasında, Bölgesel Kalkınma Ajansları ve Tarım Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu ve İl Koordinatörlüklerinin ihdas edilmesi Türk parlamentosu ile Avrupa Birliği arasında imzalanan anlaşmalar kapsamında zorunlu kılınmıştır. Türkiye’de toplamda 42 ilde kurulan ve AB’nin Kırsal kalkınma ve tarım alanlarında ki politikalarını hayata geçiren TKDK öncelikle Türk Hazine Bakanlığı tarafından akredite edilmiş sonra Avrupa Birliği tarafından yetki belgesi ile yetkilendirilmiştir. Kalkınma Ajansları dünyada ve Türkiye’de kurulmuş olduğu bölgede ekonomik gelişmeyi hızlandırmak, bölgeler arasındaki gelişmişlikfarklılıklarını azaltmak ve kurulmuş oldukları bölgelerin yerel potansiyellerini tespit edip ortaya çıkararak bölgenin her alanda değil potansiyelinin olduğu alanda yatırımları cezbetmesini amaçlamakla işe başladı. Bu çalışmanın amacı yapısal değişiklik ile kurulan bu yeni kurumların ülkemizde proje kültürüne geçiş ve adaptasyon sürecini analiz etmektir. Yine hukuki temel üzerinde yorumlar yaparak AB mevzuatının içselleştirilmesini hızlandırmaktır. Her iki kurumda da yöneticilik yapan bir birey olarak Türk toplumunun bu yeni sistemleri kabul etmekte ortaya koyduğu direnç noktalarını ve bunların aşılmasını hızlandırmaktır. Böylece Türkiye’nin yeni üye ülkeler arasında AB fonlarından eksiksiz vefazla yararlanan ülke olmasına hizmet etmektir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={AVRUPA BİRLİĞİNİN TÜRK KAMU YÖNETİM BİÇİMİNİ ŞEKİLLENDİRME GÜCÜ: KALKINMA AJANSLARI VE TARIM KIRSAL KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU}, volume={2}, number={1}, publisher={Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, author={Selim BİÇEN}, year={2018}, pages={65–82} }
APA
KOPYALA
Selim BİÇEN. (2018). AVRUPA BİRLİĞİNİN TÜRK KAMU YÖNETİM BİÇİMİNİ ŞEKİLLENDİRME GÜCÜ: KALKINMA AJANSLARI VE TARIM KIRSAL KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU (Vol. 2, pp. 65–82). Vol. 2, pp. 65–82. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Selim BİÇEN. AVRUPA BİRLİĞİNİN TÜRK KAMU YÖNETİM BİÇİMİNİ ŞEKİLLENDİRME GÜCÜ: KALKINMA AJANSLARI VE TARIM KIRSAL KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU. no. 1, Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2018, pp. 65–82.