Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

ARKETİPSEL MARKA KİŞİLİĞİNİN TÜKETİCİNİN SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yazarlar: Öznur ÖZER

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 85 - 107

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Arketip,Arketipsel marka kişiliği,Genişletilmiş benlik,Satın alma niyeti.

Özet:  Postmodern dönemde tüketim nosyonu değişmektedir. Nesneler artık, anlamlarıyla birlikte tüketilmektedir. Bu dönemde markalar, ürün üretmeye ek olarak anlam da üretmektedirler. Markalar planlı olarak imaj oluşturmada, birtakım araçlar kullanmaktadırlar. Bu çalışmada, psikanalitik teorisyenlerden psikiyatrist Carl G. Jung tarafından geliştirilen arketiplerin, marka kişiliğine yansımaları incelenmiştir. Temel amaç; hangi arketipin ne amaçla kullanıldığını bulmak , arketipsel marka kişiliği oluşturmanın  tüketici üzerindeki etkilerini araştırmak ve Türk markalarında uygulanmış örnekleri göstermektir. Bu çalışma, “genişletilmiş benlik modeli”  çerçevesinde ele alınmıştır. Veri toplama aracı olarak, Mark ve Pearson (2001) marka kişiliği ölçeği ve Yoo ve Donthu (2001) tarafından geliştirilen çok boyutlu tüketici temelli marka denkliği ölçeği kullanılmıştır. Çalışma, yüz yüze anket yöntemi kullanılarak, Kırşehir ilindeki 18-65 yaş aralığındaki kişilere kolayda örnekleme yöntemine göre uygulanmıştır. Verilerin analizi, SPSS programı aracılığıyla yapılmıştır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={ARKETİPSEL MARKA KİŞİLİĞİNİN TÜKETİCİNİN SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ}, volume={3}, number={2}, publisher={Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, author={Öznur ÖZER}, year={2019}, pages={85–107} }
APA
KOPYALA
Öznur ÖZER. (2019). ARKETİPSEL MARKA KİŞİLİĞİNİN TÜKETİCİNİN SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ (Vol. 3, pp. 85–107). Vol. 3, pp. 85–107. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Öznur ÖZER. ARKETİPSEL MARKA KİŞİLİĞİNİN TÜKETİCİNİN SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. no. 2, Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2019, pp. 85–107.