Journal of Continuous Vocational Education and Training

Journal of Continuous Vocational Education and Training

TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulu Projelerinin Bilimin, Bilimsel Çalışmaların, Popüler Bilimin Çocuklar Arasında Sevilmesine, Yaygınlaşmasına Katkısı

Yazarlar: ["Mustafa ORHAN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 1 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Popüler bilim,TÜBİTAK 4004,Çocuk edebiyatı,Proje,Popular science,TUBITAK 4004,Children,Project

Özet: Bu çalışmada popüler bilimin çocuklara arasında yaygınlaştırılmasında TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulu Projelerinin önemi ele alınmıştır. Araştırma çerçevesinde “Popüler bilim, Popüler bilimin ortaya çıkışı, Dünyada ve Türkiye’de popüler bilimin gelişimi, Çocukların popüler bilimle tanıştırılması, Proje ve proje tabanlı düşünme – eğitim, TÜBİTAK 4004 projeleri, genel özellikleri ve önemi” gibi konular üzerinde durulmuştur. Konuyla ilgili yapılan araştırmada TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları projelerinin bilimin ve bilimsel çalışmaların sevdirilmesinde, popüler bilimin çocuklar arasında yaygınlaştırılmasında etkin rol oynadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada 4004 projelerinin bilimin ve bilimsel çalışmaların sevdirilmesinde, popüler bilimin çocuklar arasında yaygınlaştırılmasında şu yönleriyle katkı sağladıkları tespit edilmiştir: “Yaparak yaşayarak proje çalışmalarına aktif olarak katılmak öğrencilere bilimi ve bilimsel çalışmayı sevdirmiştir.”, “Farklı yerlerden gelen yaşıtlarıyla aynı ortamda etkinliklere katılan çocuklar, diğer arkadaşlarının görüşlerinden etkilenmiş, yeni bilgi ve beceriler kazanmıştır ve böylece bilimi, bilimsel çalışmayı sevmiştir.” , “Bilimsel çalışmaların sınıf ortamı dışında başka ortamlarda da yapıldığını hatta sınıf dışı ortamlarda yapılan çalışmaların kimi zaman sınıf ortamından daha eğlenceli geçtiğini görmeleri bilimi ve bilimsel çalışmalarını sevmelerine neden olmuştur.”, “Özel yetenekli, üstün zekalı bireyler, yeteneklerine yönelik eğitim programlarına katılarak bilimi ve bilimsel çalışmaları sevmişlerdir.”, “Projelerde sıklıkla yer alan drama etkinlikleri, katılımcı öğrencilerin bilimsel – yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmiş, öğrencilerin bilimi ve bilimsel çalışmaları sevmelerini sağlamıştır.”, “Proje etkinliklerinde öğrencilere bilimsel farklı konularda görüşlerinin sorulması, öğrencilerin çözümlerini sunmalarına fırsat verilmesi bilimi ve bilimsel çalışmaları sevmelerini sağlamıştır.” Ayrıca araştırmacı ve proje yapmak isteyenler için önerilere de yer verilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA