Journal of Continuous Vocational Education and Training
Yazarlar: Nurşen KÖSE, Özlem BÜLBÜL, Müge ULUMAN
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Mülteci,Mülteci öğrenci,Ilkokul,Sınıf öğretmeni.
Özet: Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul İlindeki çeşitli okullarda görev yapan 154 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak geliştirdiğimiz Kişisel Bilgi Formu ve Mülteci Öğrenci Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Normallik testi sonuçlarına göre; cinsiyet, eğitim düzeyi, sınıfta mülteci öğrenci olup olmama durumu değişkenleri için Mann Whitney U testi, yaş ve mesleki kıdem dağılımları için Kruskal Wallis testi, seminere katılma değişkeni için bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının cinsiyetlerine, yaşlarına, eğitim düzeylerine, sınıflarında mülteci öğrenci olup olmamasına, mesleki kıdemlerine ve mültecilerle ilgili herhangi bir eğitime, seminere katılma durumlarına göre farklılaşmadığı bulgusuna ulaşılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.