Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

ÖĞRETMEN EĞİTİM PROGRAMLARINDA ÖĞRETMEN EĞİLİMLERİNİN ÖĞRETİLMESİNE DAİR ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALGILARI

Yazarlar: Volkan VAROL

Cilt 1 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 67 - 84

Konular:Sosyal

DOI:10.30561/sinopusd.283014

Anahtar Kelimeler:Öğretmeğilimleri,Öğretmeğitimi,Öğretmalgıları,Öğretmnitelikleri

Özet: Günümüzde öğretmen kalitesinin, K-12 okullarındaki öğrencilerin başarısınıçok etkileyen faktör olduğu eğitim alanında yapılan çalışmalar ile ortaya konulmuştur. Ayrıca, bu çalışmaların sonuçları öğretmen kalitesinin öğretmen yetiştiren programlarda belirlendiğini de göstermektedir. Öğrencilere kaliteli öğretmenler yetiştirmek için Öğretmen Eğitimi Akreditasyon Ulusal Konseyi (National Council for Accreditation of Teacher Education (NCATE) 2002’de öğretmen kalitesini yeniden tanımlamış ve öğretmen eğilimlerini, alan bilgisi ve pedagojik beceriler ile birlikte tutmuştur. Aynı zamanda NCATE akredite ettiği öğretmen eğitimi programlarına, öğretmen eğilimlerini mezun ettikleri öğretmenlere kazandırmalarını ve bunu kanıtlamalarını da zorunlu tutmuştur. Literatürde, bu yenilikler yapılırken öğretmen adaylarının da görüşlerine yer verilmesi tavsiye edilmektedir. Bu çalışma Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2014-2015 akademik yılı güz yarıyılında kayıtlı olan öğretmen adaylarının öğretmen eğilimlerinin kendi programlarında ne kadar öğretildiğine dair algı ve görüşlerini ortaya koymuştur. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={ÖĞRETMEN EĞİTİM PROGRAMLARINDA ÖĞRETMEN EĞİLİMLERİNİN ÖĞRETİLMESİNE DAİR ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALGILARI}, volume={1}, number={1}, publisher={Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Volkan VAROL}, year={2017}, pages={67–84} }
APA
KOPYALA
Volkan VAROL. (2017). ÖĞRETMEN EĞİTİM PROGRAMLARINDA ÖĞRETMEN EĞİLİMLERİNİN ÖĞRETİLMESİNE DAİR ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALGILARI (Vol. 1, pp. 67–84). Vol. 1, pp. 67–84. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Volkan VAROL. ÖĞRETMEN EĞİTİM PROGRAMLARINDA ÖĞRETMEN EĞİLİMLERİNİN ÖĞRETİLMESİNE DAİR ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALGILARI. no. 1, Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2017, pp. 67–84.