Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA YER ALAN DİL GELİŞİMİYLE İLGİLİ KAZANIMLARIN TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ 1. SINIF KAZANIMLARINI DESTEKLEMESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yazarlar: Emine SİLDİR, Müzeyyen SÜMER

Cilt 1 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 273 - 288

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Program,Okul öncesi eğitim,İlköğretim,Dil gelişimi,Kazanımlar

Özet: Eğitimin uzun bir süreç olduğu düşünüldüğünde bu süreciniyi şekilde organize edilmesi gerektiği ve her bir basamağının da birbirini tamamlar nitelikte programlanmasının önemi anlaşılmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden döküman incelemesinin kullanıldığı bu araştırma Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan dil gelişimiyle ilgili kazanımların Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzunda bulunan ilk okuma ve yazma öğretimiyle ilgili kazanımları destekleme durumunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2013 yılında yayınladığı okul öncesi eğitim programında bulunan dil gelişimiyle ilgili 12 kazanım ve 73 gösterge öğrenme alanları (sözlü iletişim alanı, okuma alanı ve yazma alanı) doğrultusunda temalara ayrılmıştır. Okul öncesi eğitimin bir üst basamağı olarak tanımlanabilecek ilkokullarda 2015 yılından beri kullanılmakta olan İlköğretimde Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu’nda bulunan ilk okuma-yazma öğretimiyle ilgili 41kazanım bu temalar alt başlığında analiz edilmiş ve dil gelişimiyle ilgili olarak okul öncesi eğitimin ilkokul birinci sınıf ilk okuma yazma becerilerini destekleme durumu ortaya konulmuştur. Sonuç olarak okul öncesi eğitim programının ilk okuma ve yazma öğrenme süreciyle ilgili olarak “Hazırlık” aşaması ile “Sesi "hissetme ve tanıma” aşamalarını içerdiği ve bu sayede ilk okuma yazma becerilerinin gelişmesini desteklediği belirlenmiştir. Ayrıca “Sesi / harfi okuma ve yazma”, “Seslerden / harflerden heceler, kelimeler ve cümleler oluşturma” ve “Metin oluşturma” öğrenme süreci aşamalarının da ön koşulunu sağladığı görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA YER ALAN DİL GELİŞİMİYLE İLGİLİ KAZANIMLARIN TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ 1. SINIF KAZANIMLARINI DESTEKLEMESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ}, volume={1}, number={2}, publisher={Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Emine SİLDİR,Müzeyyen SÜMER}, year={2017}, pages={273–288} }
APA
KOPYALA
Emine SİLDİR,Müzeyyen SÜMER. (2017). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA YER ALAN DİL GELİŞİMİYLE İLGİLİ KAZANIMLARIN TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ 1. SINIF KAZANIMLARINI DESTEKLEMESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ (Vol. 1, pp. 273–288). Vol. 1, pp. 273–288. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Emine SİLDİR,Müzeyyen SÜMER. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA YER ALAN DİL GELİŞİMİYLE İLGİLİ KAZANIMLARIN TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ 1. SINIF KAZANIMLARINI DESTEKLEMESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. no. 2, Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2017, pp. 273–88.