Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: Bilal EZİLMEZ
Konular:-
DOI:10.30561/sinopusd.486107
Anahtar Kelimeler:Duygusal Emek,DE gösterim stratejileri
Özet: Duygusal emeğin yayılmasının temel faktörü, çalışanların, hizmet sunarken işlerinde duygularını kendilerine göre kullanmaları konusunda özgür olmamaları, bazı kurallara bağlı olmalarıdır. Bunun nedeni şudur ki, işletmeler çalışanlardan işlerini belli duygularla ortaya koymalarını istemektedirler. Bazı çalışanlar, bulundukları durumları yeniden değerlendirerek duygusal durumlarını değiştirirler, bazıları ise bazı meslekler ve belirli sektörlerdeki bazı şirketler için duygularını düzenleyebilir ve kontrol edebilir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı duygusal emek çalışmaları için gelecekteki değişkenleri tahmin etmektir. Duygusal Emek stratejilerinin incelenmesi ve çalışanların temel değerleri ile ilgili çalışma ortamı, duygu yönetimi, duygu düzenlemesi ve duygusal emek bu çalışmada vurgulanan diğer özelliklerdir.