Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLGİ VE KİTAP KAVRAMLARINA İLİŞKİN METAFORLARI

Yazarlar: Faruk POLATCAN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 113 - 126

Konular:-

DOI:10.30561/sinopusd.468473

Anahtar Kelimeler:Bilgi,Kitap,Türkçe öğretmeni adayları,Metafor

Özet: Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının bilgi ve kitap kavramlarına ilişkin düşüncelerini metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Bu araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim gören 79 Türkçe öğretmeni adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Bilgi………gibidir / benzerdir; çünkü…………” ve “Kitap……..gibidir / benzerdir; çünkü………” ifadelerini içeren formla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda bilgi kavramına ilişkin 40 metafor, kitap kavramına ilişkin 38 metafor üretildiği tespit edilmiştir. Üretilen metaforların tamamına yakını olumlu olduğu belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLGİ VE KİTAP KAVRAMLARINA İLİŞKİN METAFORLARI}, volume={2}, number={2}, publisher={Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Faruk POLATCAN}, year={2018}, pages={113–126} }
APA
KOPYALA
Faruk POLATCAN. (2018). TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLGİ VE KİTAP KAVRAMLARINA İLİŞKİN METAFORLARI (Vol. 2, pp. 113–126). Vol. 2, pp. 113–126. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Faruk POLATCAN. TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLGİ VE KİTAP KAVRAMLARINA İLİŞKİN METAFORLARI. no. 2, Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2018, pp. 113–26.