Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: Faruk POLATCAN
Konular:-
DOI:10.30561/sinopusd.468473
Anahtar Kelimeler:Bilgi,Kitap,Türkçe öğretmeni adayları,Metafor
Özet: Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının bilgi ve kitap kavramlarına ilişkin düşüncelerini metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Bu araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında öğrenim gören 79 Türkçe öğretmeni adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Bilgi………gibidir / benzerdir; çünkü…………” ve “Kitap……..gibidir / benzerdir; çünkü………” ifadelerini içeren formla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda bilgi kavramına ilişkin 40 metafor, kitap kavramına ilişkin 38 metafor üretildiği tespit edilmiştir. Üretilen metaforların tamamına yakını olumlu olduğu belirlenmiştir.