Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

İŞLETMELERİN ULUSLARARASILAŞMASINA YÖNELİK KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE

Yazarlar: Muhammed KOÇAK

Cilt 3 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 169 - 190

Konular:Sosyal

DOI:10.30561/sinopusd.558168

Anahtar Kelimeler:Küreselleşme,Uluslararasılaşma,Strateji,Uluslararası pazar,Uluslararasılaşma teorileri

Özet: Küreselleşmenin ortaya çıkardığı değişim ve gelişmeler işletmeleri de derinden etkilemiştir. Dünyadaki tüm faaliyetler kendi sınırlarını aşıp yerel olmaktan çıkmış ve uluslararası boyut kazanmıştır. Bilgi, iletişim, ulaşım ve lojistik teknolojilerindeki gelişmeler, ülkeler arasındaki sınırları kaldırmış ve tüm dünyayı global bir pazar haline getirmiştir. Firmalar kâr edebilmek, hayatta kalabilmek veya rekabet edebilmek için bu değişime ayak uydurmak zorunda kalmıştır. İşletmelerin üretim fazlalıklarını satma, daha fazla kâr elde edebilme, riski azaltma, gelişme ve büyüme istekleri firmaları uluslararasılaşmaya yönlendirmiştir. Bu çalışmanın amacı firmaların hangi yöntemlerle veya stratejilerle uluslararası pazarlara gireceği, giriş stratejilerini belirlerken nelere dikkat edeceği, bu stratejilerin firmanın başarısı veya başarısızlığı üzerinde doğrudan etkisinin olup olmadığının ortaya konulmasıdır. Çalışmamızda uluslararasılaşmanın kavramsal değerlendirmesi yapılmış, işletmeleri uluslararasılaşmaya yönlendiren faktörlerin neler olduğuna değinilmiş, uluslararasılaşma sürecinin nasıl gerçekleştirilebileceğini anlatan teoriler üzerinde durulmuş, uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin ve bu stratejilerin seçimini etkileyen faktörlerin neler olduğu ile ilgili literatür çalışmalarına değinilmiştir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={İŞLETMELERİN ULUSLARARASILAŞMASINA YÖNELİK KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE}, volume={3}, number={1}, publisher={Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Muhammed KOÇAK}, year={2019}, pages={169–190} }
APA
KOPYALA
Muhammed KOÇAK. (2019). İŞLETMELERİN ULUSLARARASILAŞMASINA YÖNELİK KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE (Vol. 3, pp. 169–190). Vol. 3, pp. 169–190. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Muhammed KOÇAK. İŞLETMELERİN ULUSLARARASILAŞMASINA YÖNELİK KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE. no. 1, Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2019, pp. 169–90.