Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: Ercan KARAÇAR
Konular:Sosyal
DOI:10.30561/sinopusd.543185
Anahtar Kelimeler:Otel,İş Tatmini,Motivasyon,Sinop
Özet: İşletmelerin başarısı çalışanların iş tatmin düzeylerinin ve motivasyon düzeylerinin yüksek olmasına bağlıdır. İşinden tatmin olmayan ve motivasyonu düşük olan çalışanların işletmeye fayda sağlaması beklenemez. Bu çalışmanın amacı Sinop ilindeki otel çalışanlarının iş tatmininin ve motivasyon düzeylerinin incelenmesidir. Çalışmanın evrenini Sinop ilinde yer alan 30 otel işletmesinde çalışan 158 adet çalışanı kapsamaktadır. Sezon tam olarak açılmadığı için görüşme yapılabilen 113 adet otel çalışanı, örneklem gurubunu oluşturmaktadır. Tek yönlü varyans analizi, güvenilirlik testi ve korelasyon analizleri yapılmıştır. Ayrıca demografik faktörlerin ve soruların yüzde-frekans dağılımlarına da yer verilmiştir. Sonuçlar incelendiğinde muhasebe ve animasyon departmanlarında çalışanların iş tatmin düzeylerinin önbüro ve yiyecek-içecek departman çalışanlarına göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmaktadır. Aynı zamanda çalışanların gelir durumlarının yükseldikçe iş tatminlerinin de yükseldiği görülmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.