Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDAN VE ÖĞRETMENDEN BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar: Şule ERŞAN

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 161 - 178

Konular:Sosyal

DOI:10.30561/sinopusd.613394

Anahtar Kelimeler:Okul öncesi eğitim,Ebeveyn,Beklenti

Özet: Çocuklar özellikle okul öncesi dönem olarak adlandırılan yaşamın ilk altı yılında çok hızlı büyürler ve tüm gelişim alanlarında şaşırtıcı bir hızla yetkinleşirler. Bu dönemde çocuğun içinde bulunduğu çevre, çocuğun gelişimini ve öğrenme motivasyonunu derinden etkiler. Özellikle okul öncesi dönemde verilen kaliteli eğitim, çocukta öğrenmeyi ve öğrenmeye istekli olmayı arttırmakta ve tüm yaşantısında başarılı olmasını sağlamaktadır. Araştırmalar çocuğun hangi hızla nasıl ve neler öğrenebileceğinin çocuğun çevresinin ne kadar destekleyici olduğuyla ve çocuğa ne gibi olanaklar sunulduğuyla yakından ilişkili olduğunu ortaya koymaktadır. Bu araştırmanın amacı çocuğu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden ebeveynlerin kurumdan ve öğretmenden beklentilerini incelemek ve okul öncesi eğitimin içerik ve önemi konusunda ki farkındalıklarını ortaya koymaktır. Araştırma nitel olarak yapılandırılmış ve olgu bilim modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sinop İl merkezindeki resmi anaokullarında çocuğu bulunan 122 ebeveyn oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmede elde edilen veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucuna göre, ailelerin öncelikli beklentileri, okul öncesi eğitim kurumlarının çocuklarını ilköğretime hazırlamaları yönündedir. Ayrıca sınıfların fiziksel ortamının iyileştirilmesi ve sosyal aktiviteye ağırlık verilmesi de beklentiler arasındadır. Eğitim düzeyi yüksek olan aileler, eğitim düzeyi düşük olan ailelere göre sosyal aktiviteye ve yabancı dil eğitimine önem verilmesini beklemektedir. Öğretmene ilişkin beklentiler ise çoğunlukla çocuğa karşı olumlu tutum ( ilgi, sevgi, alaka vb.) içinde olmaları, iyi bir eğitim vermeleri ve ebeveynlerle etkili bir iletişim içinde bulunmaları yönündedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDAN VE ÖĞRETMENDEN BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ}, volume={3}, number={2}, publisher={Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Şule ERŞAN}, year={2019}, pages={161–178} }
APA
KOPYALA
Şule ERŞAN. (2019). EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDAN VE ÖĞRETMENDEN BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ (Vol. 3, pp. 161–178). Vol. 3, pp. 161–178. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Şule ERŞAN. EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMUNDAN VE ÖĞRETMENDEN BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ. no. 2, Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2019, pp. 161–78.