İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi

İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi

Developing Secondary School Students’ 21st Century Skills Through Online Science Education with Web 2.0 Tools

Yazarlar: ["Hacer EFE", "Hatice TURAN", "Ünsal UMDU TOPSAKAL"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.53048/johass.1181010

Anahtar Kelimeler:Web 2.0,21.yy becerileri,Çevrimiçi fen eğitimi,Ortaokul öğrencileri

Özet: Bu çalışmada çevrimiçi fen dersinde Web 2.0 araçlarının kullanımının ortaokul öğrencilerinin 21.yy becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 7. sınıfta öğrenim gören 8 kız ve 6 erkek olmak üzere 14 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya katılacak öğrencilerin seçiminde kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada ünite konuları çevrimiçi ortamda web 2.0 araçları kullanılarak işlenmiştir. Çalışma toplamda 6 hafta sürmüştür ve uygulama süresince öğrencilere her hafta farklı bir Web 2.0 aracı tanıtılmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın modeli nicel ve nitel yöntemlerin bir arada olduğu karma modeldir. Bu doğrultuda araştırmada nicel veri toplama aracı olarak Gülen & Çakır (2013) tarafından geliştirilen “21. Yüzyıl Öğrenme Becerilerinin Düzeyi Envanteri”, nitel veri toplama aracı olarak ise araştırmacı tarafından geliştirilen “21. Yüzyıl Becerileri Açık Uçlu Soru Formu” ve 21. Yüzyıl becerilerinin gelişimini belirlemek için “Sınıf Gözlem Formu” uygulanmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS programı, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda 21.yy becerilerine yönelik yapılan ön test ve son test sonucunda son test lehine anlamlı bir farklılık olduğuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin 21.yy öğrenme ve yenilenme becerileri, liderlik ve sorumluluk, problem çözme, medya ve teknoloji okuryazarlığı, iletişim, iş birliği, girişimcilik ve üreticilik temalarında olumlu yönde gelişme gösterdiğine ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA