İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: Berna KORUCUK, Suadye YEŞİLTEPE
Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Kaynaştırma Eğitimi,Kaynaştırma öğrencilerinin sorunları,ENTROPİ yöntemi
Özet: Ülkemizde son dönemlerde hassasiyet gösteren konulardan biri olan özel eğitim uygulamaları özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların gelişiminde normal olan akranları ile beraber eğitim görmesine olanak tanıyan kaynaştırma uygulamalarıdır. Bu uygulamalara yapılan iyileştirme ve yeni eğitim, öğretim yol ve yöntemleri ile sağlanan destekler her ne kadar sunulsa bile tüm yükü hemen hemen sınıf öğretmenleri çekmektedir. Kaynaştırma uygulamaları özel eğtime ihtiyaç duyan bireylerde özelde sınıf ve okula uyum sağlamada genelde ise topluma uyumu hedefleyen çalışmalar olarak nitelendirilebilir. Sayılan öneminden ötürü bu çalışmada ise sınıf öğretmenleri gözüyle kaynaştırma uygulamalarında yaşanan sorunların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Tespit edilen problemlerin önem derecelerinin belirlenmesi için Giresun’da görev yapan sınıf öğretmenleri üzerine uygulama gerçekleştirilmiştir. Karmaşık bir problem olarak düşünülen bu eksikliklerin giderilmesinde Çok Kriterli Karar Verme Yöntemlerinden (ÇKKV) ENTROPİ’den faydalanılmıştır. ENTROPİ yönteminden elde edilen analiz sonuçlarına göreönemli faktörler “BEP Plan Uygulama Sorunu” ve “RAM İle İlgili Sorunlar” olmuştur. En az öneme sahip olan kaynaştırma öğrencilerinin problemi ise “Öğrenmeye Zaman Ayırma Sorunu “olduğu tespit edilmiştir.