İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: İsa BOZ, Halil YILMAZ
Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Yaratıcılık,Düşünme,Yaratıcı düşünme
Özet: Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin yaratıcı düşünme becerisi ile ilgili görüşleri incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden “tanımlayıcı durum çalışması” yöntemi kullanılmıştır. Verileri toplamak için açık uçlu anket soruları kullanılmıştır. Toplamda 70 sınıf öğretmenine ulaşılmıştır. Veri toplama işlemi bittikten sonra anket formları kodlanarak, araştırmanın bulgularında kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından elde edilen veriler düzenlenerek bulgulara konmuş, özetlenerek, yorumlanmıştır. Bu araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin yaratıcı düşünme becerisini kıdemlerine göre farklı bakış açısıyla tanımladıkları görülmektedir. Öğretmenler yaratıcı düşünme becerisinin önemini cinsiyetlerine göre farklı bakış açısıyla belirtmişlerdir. Öğretmenlerin yaratıcı düşünme becerisini geliştirmek için okulun ilk yıllarında oyunu, sonraki yıllarda yazma etkinliklerini ağırlıkta kullandıklarını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenliği ile yaratıcı düşünme becerisinin özdeşleştiği görülmektedir. Öğretmenler yaratıcı düşünme özelliğine sahip olan insanları, çok boyutlu düşünen, sorunların birden çok çözüm yolunu düşünen, hızlı çözüm yolu bulan, üretici, yenilikçi, hayal kurabilen, araştıran, sorgulayan, özgün düşünen, hata yapmaktan korkmayan, iletişime açık, ön yargılı olmayan kişiler olarak tanımlamışlardır.