İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: İsa BOZ
Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Okuduğunu anlama,Problem çözme,Ilişkisel tarama testi yöntemi
Özet: Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyi ile matematik problemlerini çözme başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş İlinin Dulkadiroğlu İlçesinde dört tane ilkokulda öğrenim gören 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi ilişkisel tarama modelidir. Verilerin analizinde okuduğunu anlama düzeyi ile problem çözme başarısı arasındaki ilişkiye bakmak için korelasyon analizi, cinsiyet için t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise okuduğunu anlama düzeyi ile problem çözme başarısı arasında 0.560, kızlarda 0.587 ve erkeklerde 0.530 düzeyinde pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Okuduğunu anlama düzeyi ile problem çözme başarısı cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.