İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi

İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi

Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çocukluk Çağı Travmatik Yaşantı Düzeyi İle Çocuk İstismarına Yönelik Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yazarlar: Arzu AÇAR, Uğur TEKİN

Cilt 1 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 10 - 24

Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Travma,Çocukluk çağı travmaları,Çocuk istismarı,Öğretmen

Özet: İstismar olgusu, çocukluk çağında yaşananciddi travma biçimidir. Okul ise çocukların ev dışındaki zamanın geçirildiği mekânlardandır. Dolayısıyla öğretmenler, çocukların davranışlarındaki değişikliklerin farkına varma avantajlarına sahiptir. Zira çocuklarla sürekli bir iletişim içindedirler. Bu nedenle öğretmenler, çocuk istismarı olgusunu tanımlayabilecek bir konuma sahiptirler. Bazı araştırmalarda öğretmenlerin çoğunun, standart çocuk bildirim süreçlerinin farkında olmadıkları görülür. Bununla birlikte, ahlaki yönden bildirim zorunluluğu olduğu inancındadırlar. Bu araştırma ile, ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin çocukluk çağı travmatik yaşantı düzeyi ile çocuk istismarına yönelik farkındalıkları ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmamızda nicel yöntem ile betimsel ilişkisel tarama tekniği benimsenmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre erkek öğretmenlerin kadınlara göre duygusal, fiziksel ve cinsel kötüye kullanımın belirgin düzeyde negatif yönlü ve yüksek olduğu belirlenmiştir. Annesi boşanmış öğretmenlerin ise duygusal istismar puanlarının istatistiksel olarak olumsuz yönde anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çocukluk Çağı Travmatik Yaşantı Düzeyi İle Çocuk İstismarına Yönelik Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi}, volume={1}, number={1}, publisher={İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Arzu AÇAR,Uğur TEKİN}, year={2018}, pages={10–24} }
APA
KOPYALA
Arzu AÇAR,Uğur TEKİN. (2018). Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çocukluk Çağı Travmatik Yaşantı Düzeyi İle Çocuk İstismarına Yönelik Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Vol. 1, pp. 10–24). Vol. 1, pp. 10–24. İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Arzu AÇAR,Uğur TEKİN. Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çocukluk Çağı Travmatik Yaşantı Düzeyi İle Çocuk İstismarına Yönelik Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. no. 1, İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, 2018, pp. 10–24.