İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: Özay Nuri AKSOY
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Sosyal ve duygusal öğrenme,FLisesi,Sosyal Bilimler Lisesi
Özet: Bu araştırmanın amacı Fen Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi olarak çeşitli değişkenler açısından sosyal ve duygusal öğrenmenin durumunu tespit etmek amacını taşımaktadır. Sınıf ortamları farklı özellikte öğrencilerden oluşur. Eğitimci ve ebeveynler tarafından öğrencilerin sosyal duygusal becerilerinin performanslarının bilinmesi önemlidir. Bu becerilerin kazandırılması da yoğun ve hızlı değişimlerin baş gösterdiği ergenlik döneminde olması bir o kadar değerlidir. Öğrenciler okul öncesi çağdan liseden mezun olana kadar ki zaman içerisinde eğitim kurumunda bulunurlar. Eğitim hayatı boyunca okullar sadece müfredatı öğreten olma yanında sosyal duygusal öğrenmenin de pekiştirilmesi gereken kurumlar olmalıdırlar. Öğrencilerin akademik gelişimlerinin yanında sosyal duygusal gelişimleri desteklemek önemlidir. Eğitim hayatı boyunca olumsuz etkenlere ergenlik dönemi öncesi ve ergenlik boyutunda koruyucu bir yapı kurmanın gerekliliğine ihtiyaç vardır. SDÖ açısından lise öğrencileri arasında cinsiyet bakımından farklılaşma bulunduğu, sosyal ve duygusal öğrenme açısından lise türü ve sınıfları arasında farklılaşma olacağı düşünülmektedir. Araştırma sürecinde tarama modeli kullanılmıştır. SDÖ ölçeğinde cinsiyet açısından farklılık bulgusu elde edilememiştir. Lise türü değişkeninde Öz-farkındalık boyutunda Fen Lisesi lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. SDÖ ölçeği ve alt boyutlarıyla sınıf değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığına yönelik sosyal farkındalık açısından 12. Sınıflarla 10. Sınıflar arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunmuştur. Öz-yönetim açısından alan değişkenine göre eşit ağırlıklı ile sözel alan arasında olduğu tespit edilmiştir. Bulgular ışığında ergen gelişim programlarının uygulanması, kendilik değerini arttıran becerileri ya da stresle başa çıkmaya yönelik programlar uygulanması, yöntem ve tekniklerinin aktarılması önerilerin de bulunulmuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.