İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi

İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi

Sosyal Medya Aracılığı İle Influencer'ların Pazarlama Sürecine Etkisi

Yazarlar: Sevim BULUT

Cilt 3 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 520 - 541

Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler, Sosyal Çalışma

Anahtar Kelimeler:Yeni medya,Iletişim,Influencer

Özet: Geleneksel medya araçları zamanla yeni medya araçlarına doğru şekillenmeye başlamıştır. Yeni medya araçları doğrultusunda yaşam standartları kolaylaşmış, ulaşılabilirlik boyutu hızlanmıştır. Yeni medya araçlarının bu denli gelişip değişmesini sağlayanönemli etken kuşkusuz teknolojidir. Teknoloji, toplumsal ihtiyaçları gün geçtikçe yenilemekte ve denetim halinde toplumu yeniden inşa edebilecek asıl gücü elinde bulundurmaktadır. Bireylerin yaşamını sürdürebilmesi için onlara alternatif iletişim kanalları sunulmaktadır. Her geçen gün de farklı kanallar yaratılıp kişilerin hizmetlerine sunulmaktadır. Bugün birçok marka, mevcut pazar ortamında marka bilinirliğini ve güvenini belirli pazarlama stratejileri doğrultusunda sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama sistemi içerisinde, sosyal medya oldukça önemli bir yere sahiptir. Markalar sosyal medya sayesinde ürünlerini hedef kitleye daha kolay ulaştırmakta ve satış eylemini daha hızlı gerçekleştirmektedir. Farklı bir yaklaşım ile dijital medya dediğimiz kanallar yaşamımızın omurgasını oluşturmaktadır. İletişim teknolojileri hızla gelişip, devasa çapta dünyaya yayılmış durumdadır. Sosyal medya platformunda, dünyanın her yerinde kültürel, dini ve sosyal farklılıkları gözetmeksizin insanlar bir araya gelmektedir. Günümüz yeni medya ortamında insanlar ile kurulan etkileşimlerin daha hızlı ve daha kolay olduğunu belirtebiliriz. Bireylerin toplumlarla kurmuş olduğu ilişkiyi iletişim sağlamaktadır. Böylelikle etkileşimler gerçekleşmektedir. İletişimsiz bir dünyayı düşünemezken, günümüz koşullarında da yeni medya araçları olmadan yaşamı düşünmek oldukça zorlaşmıştır. Bu iletişim boyutundan yola çıkılarak günümüz dijital çağın üzerine araştırmalar yapılmıştır. Bu bağlamda pazarlama sürecine etkisi olan belirli Influencer’ların Instagram uygulaması üzerinden hesapları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Sosyal Medya Aracılığı İle Influencer’ların Pazarlama Sürecine Etkisi}, volume={3}, number={520–541}, publisher={İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Sevim BULUT}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Sevim BULUT. (2020). Sosyal Medya Aracılığı İle Influencer’ların Pazarlama Sürecine Etkisi (Vol. 3). Vol. 3. İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sevim BULUT. Sosyal Medya Aracılığı İle Influencer’ların Pazarlama Sürecine Etkisi. no. 520–541, İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, 2020.