Turkish Journal of Health Science and Life

Turkish Journal of Health Science and Life

Reliability Analysis of the Feedback Scale of a Course with Classical Test Theory and Generalizability Theory

Yazarlar: Giray KOLCU KOLCU, Mukadder İ̇nci BAŞER KOLCU

Cilt 3 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 20 - 24

Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri

Anahtar Kelimeler:Program değerlendirme,Feedback,Genellenebilirlik kuramı,Güvenirlik

Özet: Giriş: Mezuniyet öncesi tıp eğitimi programlarının hesap verebilirlik kavramı çerçevesinde gelişimleri için program değerlendirme için tercih edilen ölçüm araçlarının güvenirliğinin yüksek olması gerekmektedir. Güvenirlik belirli bir ölçme aracıyla elde edilen puanların tutarlı olmasını ifade etmektedir. Amaç: Çalışmamızda nitel araştırma kursu geribildirimlerinin klasik test kuramı (Crohnbach alfa) ve genelllenebilirlik kuramı (G katsayısı) ile iç tutarlılık güvenirlik analizlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu çalışmada araştırmacı tarafından uygulanmakta olan nitel araştırma kursuna ait 46 katılımcının geribildirim verileri değerlendirildi. Geribildirim ölçeğinin verilerinin tanımlayıcı analizleri, klasik test kuramına ve genellenebilirlik kuramına göre güvenirlik katsayıları belirlendi. Bulgular: Geribildirimlerin klasik test kuramı ile değerlendirilmesinde 47 katılımcının, 20 maddelik ölçüm aracını değerlendirmesinde Crohnbach alfa katsayısı 0,947 olarak hesaplandı. Ölçeğin genellenebilirlik kuramı ile değerlendirilmesinde tek yüzeyli çaprazlanmış desenli varyans bileşenlerinin kestirilmesinde 0,95 olarak hesaplandı Tartışma: Program değerlendirme için veri toplama aracı olarak tercih edilen ölçüm araçlarının güvenirlik analizlerinin yapılması hesap verebilirlik açısından önemlidir. Literatürde güvenirlik analizlerinde 0.70 ve üzeri evrensel güvenirlik standardı olarak kabul edilmektedir. Çalışmamızdaki ölçeğin güvenirlik analizlerinde klasik test kuramı ve genellenebilirlik kuramına göre ölçek “kabul edilebilir” olarak değerlendirildi. Çalışmamız kapsamında değerlendirilen geribildirim ölçeğinin bu eğitim programının değerlendirilmesinde güvenirliği yüksek bir ölçüm aracı olarak kullanılabileceği kanaatindeyiz.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Reliability Analysis of the Feedback Scale of a Course with Classical Test Theory and Generalizability Theory}, volume={3}, number={20–24}, publisher={Turkish Journal of Health Science and Life}, author={Giray KOLCU KOLCU,Mukadder İ̇nci BAŞER KOLCU}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Giray KOLCU KOLCU,Mukadder İ̇nci BAŞER KOLCU. (2020). Reliability Analysis of the Feedback Scale of a Course with Classical Test Theory and Generalizability Theory (Vol. 3). Vol. 3. Turkish Journal of Health Science and Life.
MLA
KOPYALA
Giray KOLCU KOLCU,Mukadder İ̇nci BAŞER KOLCU. Reliability Analysis of the Feedback Scale of a Course with Classical Test Theory and Generalizability Theory. no. 20–24, Turkish Journal of Health Science and Life, 2020.