İzmir Sosyal Bilimler Dergisi

İzmir Sosyal Bilimler Dergisi

Bağlamsal Pazarlama: Avantajları, Zorlukları ve Stratejileri Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme

Yazarlar: Yasemin GEDİK

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 175 - 186

Konular:İşletme

DOI:10.47899/ijss.20213207

Anahtar Kelimeler:Bağlam,Hedefleme,Bağlamsal pazarlama,Bağlamsal reklamcılık

Özet: Günümüzde, teknolojinin hızla gelişimi ve internetin günlük yaşamın her alanına derinden nüfuz etmesi tüketici davranışında büyük değişimlere sebep olmaktadır. İşletmeler, bir bireyin durumuna ve ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş içerik sağlayarak genel müşteri deneyimini geliştirmeye odaklanmaktadır. Bağlamsal pazarlama, doğru bilgileri, doğru zamanda ve doğru kişilere ulaştırmaya dayanan etkili bir pazarlama aracıdır. Bağlamsal pazarlama işletmelere, uygun maliyetle daha başarılı hedefleme, potansiyel müşterileri aktif müşterilere dönüştürmek, satışları ve marka farkındalığını arttırmak, geleneksel reklamcılığın tüketiciyi kesintiye uğratan konseptini yok etmek gibi çok sayıda fayda sağlamaktadır. Bununla birlikte, literatürde bağlamsal pazarlama hakkında yapılan çalışmalar oldukça kısıtlıdır ve bu alanda çok daha fazla araştırmaya ihtiyaç bulunmaktadır. Bu çalışma, bağlamsal pazarlama ilgili geniş bir teorik çerçeve oluşturmaya odaklanmaktadır. Ayrıca çalışma, konuyla ilgili güncel istatistikler ve bağlamsal pazarlama stratejilerini de inceleyerek ilgili kararları alırken işletme yöneticilerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Bağlamsal Pazarlama: Avantajları, Zorlukları ve Stratejileri Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme}, volume={3}, number={175–186}, publisher={İzmir Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Yasemin GEDİK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Yasemin GEDİK. (2021). Bağlamsal Pazarlama: Avantajları, Zorlukları ve Stratejileri Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme (Vol. 3). Vol. 3. İzmir Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yasemin GEDİK. Bağlamsal Pazarlama: Avantajları, Zorlukları ve Stratejileri Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. no. 175–186, İzmir Sosyal Bilimler Dergisi, 2021.