İzmir Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: Ömer Ersin KAHRAMAN
Konular:Felsefe
DOI:10.47899/ijss.20213205
Anahtar Kelimeler:Subjectivation,Concurrence,Néolibéralisme,Idéologie
Özet: Başarı, başkalarına göre göreceli hale geldikçe rekabet işyerinde doğal bir sonuç gibi karşımıza çıkar. Özellikle oyun teorisinin işletmenin temelinde olduğu günümüzde, pozitivist ve ampirist bir bakış altında bu içkinlik, insan doğasının dolayımsız bir sonucu gibi görünebilir. Ancak bu algı, yalnız bireyi içeriden kuran ideolojinin egemenliği altındaki yaşantımızın bir ürünüdür. Bu nedenle özneleşme sürecinin bir sonucu olarak işyerinde hissettiğimiz rekabetin belirginliği insan doğasına değil sosyal durumlara bağlı, tekrarlayan tecrübeler ve pratiklerden türeyebilir. Bu makalenin amacı, rekabetin üretimini ve onun nasıl Louis Althusser’in bize sunduğu özne olma sürecinde ideoloji içinde tekrarlayan tecrübeler yoluyla işyerinde doğal bir unsur gibi yer bulduğunu incelemektir.