Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Divorce, Loss and Grief: An Overview of Their Effect on Children and Adolescents and Theoretical Framework

Yazarlar: Oğuzhan YILDIRIM

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 297 - 308

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.53047/josse.945281

Anahtar Kelimeler:Divorce,Loss,Grief,Child,Adolescent

Özet: Evlilik sürecinde anne ve babalar çocuklarının ruhsal sağlıkları, sosyal ve duygusal gelişimleri için oldukça önemli bir rol üstlenirler. Anne ve babasıyla huzurlu bir ortamda büyüyen, ebeveyn kaybı yaşamayan çocukların gelişimleri daha sağlıklı olmaktadır. Ancak aile içinde sıklıkla ve şiddetli şekilde çatışma ve anlaşmazlıkların yaşanması çocukları birçok yönden olumsuz olarak etkilemektedir. Yetişkinler gibi çocuk ve ergenler de yaşamları boyunca birçok olumsuz deneyimle karşılaşabilirler. Sevilen bir kişiyi kaybetme deneyimi bireylerde hüzün, kaygı, umutsuzluk, öfke, suçluluk gibi duygular da ortaya çıkarabilir. Kişilik, sosyal, duygusal ve psikolojik gelişimin devam ettiği çocukluk ve ergenlik dönemindeki bireyler de bu olumsuz yaşantılardan ciddi ölçüde etkilenebilmektedir. Bu bağlamda bu araştırmada alanyazından hareketle ebeveynlerin boşanması, kayıp ve yas süreçlerine ilişkin kuramsal bilgilere yer verilmiş ve bu yaşantıların çocuk ve ergenler üzerindeki etkileri tartışılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Divorce, Loss and Grief: An Overview of Their Effect on Children and Adolescents and Theoretical Framework}, volume={4}, number={297–308}, publisher={Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi}, author={Oğuzhan YILDIRIM}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Oğuzhan YILDIRIM. (2021). Divorce, Loss and Grief: An Overview of Their Effect on Children and Adolescents and Theoretical Framework (Vol. 4). Vol. 4. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Oğuzhan YILDIRIM. Divorce, Loss and Grief: An Overview of Their Effect on Children and Adolescents and Theoretical Framework. no. 297–308, Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 2021.