Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tarihî Şahsiyetlere Yönelik Zihinsel İmajı ve Görüşleri

Yazarlar: Kaan BEKTAŞ, Mustafa ŞEKER

Cilt 3 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 527 - 536

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Tarihî şahsiyet,Öğretmgörüşleri,İmaj

Özet: Bu çalışmada Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinden faydalanarak tarihî şahsiyetlere yönelik zihinsel imajlara ulaşmak hedeflenmiştir. Öğretmenlerin görüşlerini elde etmek amacıyla araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir. Söz konusu formda bulunan sorular öğretmenlerle yüz yüze görüşme yapılarak sesli kayıt altına alınmıştır. Nitel bir çalışma olmakla birlikte araştırmada elde edilen cevaplar içerik analizi ile incelenmiştir. Çalışmaya katılan öğretmenler tarihî şahsiyetlere yönelik 29 farklı görüş ifade etmiştir. İfade edilen görüşler sonucunda öğretmenlerin tarihî şahsiyetleri çoğunlukla tarihte iz bırakan, yenilik yapan ve tarihe yön vermiş kişiler olarak betimlediği ortaya çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tarihî Şahsiyetlere Yönelik Zihinsel İmajı ve Görüşleri}, volume={3}, number={527–536}, publisher={Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi}, author={Kaan BEKTAŞ,Mustafa ŞEKER}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Kaan BEKTAŞ,Mustafa ŞEKER. (2020). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tarihî Şahsiyetlere Yönelik Zihinsel İmajı ve Görüşleri (Vol. 3). Vol. 3. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Kaan BEKTAŞ,Mustafa ŞEKER. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tarihî Şahsiyetlere Yönelik Zihinsel İmajı ve Görüşleri. no. 527–536, Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 2020.