Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Suriyeli Mülteci Öğrenci, Okul ve Öğretmen Algılarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi

Yazarlar: Nida EMİNOĞLU, Mehmet Fatih EMİNOĞLU

Cilt 3 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 387 - 399

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Suriyeli mülteci öğrenciler,Okul algısı,Öğretmalgısı,Metafor

Özet: Bu araştırmada sosyo-ekonomik düzeyi düşük bölgelerde aynı okulda eğitim-öğretim gören ilkokul 4. sınıf Türk ve Suriyeli mülteci öğrencilerin “okul ve öğretmen” kavramına ilişkin sahip oldukları algıları, öğretmenlerin ise Suriyeli mülteci öğrencilere ilişkin algıları karşılaştırmalı bütüncül olarak metaforlar aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili Şahinbey ilçesinde zorunlu hizmet bölgesinde bulunan bir ilkokulda öğrenim gören Türk ve Suriyeli öğrenciler ve bu öğrencilerin öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın öğrencilerden oluşan çalışma grubunda aynı okulda öğrenim gören   175 Türk öğrenci, 25 Suriyeli mülteci öğrenci olmak üzere toplam 200 öğrenci yer almaktadır. Araştırmanın öğretmenlerden oluşan çalışma grubunda 20 öğretmen yer almaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri öğrencilerin “Okulum… gibidir; çünkü…” ve “Öğretmenim… gibidir; çünkü…” cümlelerini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Bunun yanında araştırmada öğretmenlerden veri toplamak amacıyla “Suriyeli mülteci öğrenciler…. gibidir; çünkü…” cümlelerini tamamlamaları istenmiştir. Araştırmada verilerin analiz edilmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Genel olarak bakıldığında Türk ve Suriyeli mülteci öğrencilerin okul ve öğretmen algılarının, öğretmenlerin ise Suriyeli mülteci öğrenci algılarının çoğunlukla olumlu olduğu bulgulanmıştır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Suriyeli Mülteci Öğrenci, Okul ve Öğretmen Algılarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi}, volume={3}, number={387–399}, publisher={Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi}, author={Nida EMİNOĞLU,Mehmet Fatih EMİNOĞLU}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Nida EMİNOĞLU,Mehmet Fatih EMİNOĞLU. (2020). Suriyeli Mülteci Öğrenci, Okul ve Öğretmen Algılarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi (Vol. 3). Vol. 3. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nida EMİNOĞLU,Mehmet Fatih EMİNOĞLU. Suriyeli Mülteci Öğrenci, Okul ve Öğretmen Algılarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. no. 387–399, Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 2020.