Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Dersinde Oyunla Öğretim Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi

Yazarlar: İsa BOZ

Cilt 1 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 61 - 75

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:İlkokul,Oyunla Öğretim Yöntemi,Dil Öğretimi

Özet: Bu deneysel araştırmada İlkokul 4. sınıf Türkçe dersinde oyunla öğretim yönteminin dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Akdeniz bölgesindeki bir ilkokulun 4. sınıflarından biri deney ve diğeri kontrol grubu olacak şekilde seçkili olarak belirlenmiştir. Araştırma grubunu oluşturan toplam öğrenci sayısı 38’dir. Dersler deney grubunda oyunla öğretim yöntemine, kontrol grubunda öğretmen kılavuz kitabındaki yönergelere uygun işlenmiştir. Bu araştırmada deney öncesi her iki gruba hazırbulunuşluk testi ve uygulama sonrasında her iki gruba son başarı testi uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde iki kategorili değişkenler için t testi, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu gibi ikiden fazla kategori içeren değişkenlerde tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre, deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuş, cinsiyet ve ailenin eğitim durumuna göre akademik başarılarında ise anlamlı farklılık bulunamamıştır


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={İlkokul 4. Sınıf Türkçe Dersinde Oyunla Öğretim Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi}, volume={1}, number={1}, publisher={Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi}, author={İsa BOZ}, year={2018}, pages={61–75} }
APA
KOPYALA
İsa BOZ. (2018). İlkokul 4. Sınıf Türkçe Dersinde Oyunla Öğretim Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi (Vol. 1, pp. 61–75). Vol. 1, pp. 61–75. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
İsa BOZ. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Dersinde Oyunla Öğretim Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi. no. 1, Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 2018, pp. 61–75.