Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

İnsan-mekan İlişkisi Ekseninde Temel Tasarım Dersi Eğitimi: “Sofular Mahallesi Kent Soyutlama Atölyesi Örneği”

Yazarlar: Aslı ALTANLAR

Cilt 1 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 1 - 25

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Temel tasarım eğitimi,Insan-mekan ilişkisi,Kent soyutlama,Gestalt ilkeleri Temel tasarım eğitimi,Gestalt ilkeleri

Özet: Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama bölümü temel tasarım stüdyolarında verilen eğitiminin amacı, öğrencilerin bilginin keşfi, analizi ve senteziyle oluşan tasarım süreci arasındaki bağlantıyı anlamalarıdır. Bu amaçla tasarım eğitiminde parçalanmış, birbiriyle ilişkilendirilmemiş bilgi yerine, temel tasarım dersinin yüzeysel geçerliliğini derinleştirmeye yönelik, ampirik bilgi (empirical knowledge) ile düzgüsel kuram (normative theory) yani tasarım ideolojisi arasındaki bağın kurulması gerekmektedir. Bu nedenle bu yazında öncelikle geçmişten günümüze temel tasarım eğitiminin değişen anlayışı incelenerek, temel tasarım eğitiminde yer almaya başlayan insan-çevre odaklı çalışmalar incelenmiştir. İkinci olarak bu tartışmalar ekseninde hazırlanan birinci sınıf ikinci dönem temel tasarım stüdyosu eğitim programının amacı, kapsamı ve öğretim planı detaylı olarak verilmiştir. Son olarak ortaya konulan yöntem çerçevesinde Amasya Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü’nde, 2016-2017 akademik yılı güz döneminde uygulanan MIS102 Stüdyo 2 dersindeki öğrenci çalışmaları değerlendirilerek, atölye deneyiminden elde edilen öğrenim çıktıları verilmiştir. Bu atölye deneyimininönemli öğrenim çıktıları; fiziksel çevrenin, aynı zamanda sosyal bir sistem olduğu gerçeği ile insan-mekan arasında kurulan ilişki ve/veya deneyim arttıkça bireyin farkındalıklarının artacağını öğrenmek olarak özetlenebilir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={İnsan-mekan İlişkisi Ekseninde Temel Tasarım Dersi Eğitimi: “Sofular Mahallesi Kent Soyutlama Atölyesi Örneği”}, volume={1}, number={1}, publisher={Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi}, author={Aslı ALTANLAR}, year={2018}, pages={1–25} }
APA
KOPYALA
Aslı ALTANLAR. (2018). İnsan-mekan İlişkisi Ekseninde Temel Tasarım Dersi Eğitimi: “Sofular Mahallesi Kent Soyutlama Atölyesi Örneği” (Vol. 1, pp. 1–25). Vol. 1, pp. 1–25. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Aslı ALTANLAR. İnsan-Mekan İlişkisi Ekseninde Temel Tasarım Dersi Eğitimi: “Sofular Mahallesi Kent Soyutlama Atölyesi Örneği.” no. 1, Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 2018, pp. 1–25.