Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Öğrencilerin Kelime Hazinelerinin Geliştirilmesinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Yeri

Yazarlar: Ergün ÖZTÜRK, Tuğba TANRIVERDİ

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 93 - 120

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Kelime hazinesi,Kelime öğretimi,Işbirlikli öğrenme yöntemi

Özet: Kelime hazinesi, öğrencilerin dil becerilerinin gelişmesi ve bunların etkili bir şekilde kullanılmasında önemli bir role sahiptir. Öğrenciler ne kadar çok kelime biliyorlarsa dilin dinleme, konuşma, okuma ve yazmadan oluşan becerileri alanlarında bir o kadar başarılı olabileceklerdir. Çeşitli araştırmalarda, okullardaki kelime öğretimi çalışmalarının etkili bir şekilde yapılmadığı ortaya konmuştur. Öğretmenlere kelime öğretimi çalışmalarında yardımcı olacak araştırmalar yapılması oldukça önemlidir. Araştırmalardan elde edilen sonuçlar, okullardaki kelime öğretimi çalışmalarına yansıtılmalıdır. Bu doğrultuda yapılan araştırmada, öğrencilerin kelime hazinelerinin geliştirilmesinde işbirlikli öğrenme yönteminin yeri ele alınmıştır. Bu çalışma, ilgili literatür taramasına dayalı tanımlayıcı nitel bir çalışmadır. Araştırmada önce kelime ve kelime hazinesi, kelime öğretimi, kelime öğretiminin esasları ve işbirlikli öğrenme yöntemi hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra Türkiye’de ve yurtdışında, işbirlikli öğrenme yönteminin farklı eğitim kademelerindeki öğrencilerin kelime hazinelerinin gelişimi üzerindeki etkilerini inceleyen çeşitli araştırmalardan bahsedilmiştir. Son olarak incelemelerden elde edilen sonuçların değerlendirmesi yapılmış ve önerilerde bulunulmuştur. İşbirlikli öğrenme yönteminin, öğrencilerin kelime hazinelerini geliştirmede faydalı bir yöntem olduğu sonucuna varılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Öğrencilerin Kelime Hazinelerinin Geliştirilmesinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Yeri}, volume={2}, number={1}, publisher={Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi}, author={Ergün ÖZTÜRK,Tuğba TANRIVERDİ}, year={2019}, pages={93–120} }
APA
KOPYALA
Ergün ÖZTÜRK,Tuğba TANRIVERDİ. (2019). Öğrencilerin Kelime Hazinelerinin Geliştirilmesinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Yeri (Vol. 2, pp. 93–120). Vol. 2, pp. 93–120. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ergün ÖZTÜRK,Tuğba TANRIVERDİ. Öğrencilerin Kelime Hazinelerinin Geliştirilmesinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Yeri. no. 1, Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 2019, pp. 93–120.